BMW 507 - роудстър е произвеждан от 1956 до 1959 година. Той е бил истински хит на своята премиера, но се оказал много слаб на пазара заради следвоенната бедност.
В момента тези коли представляват ценни колекционерски екземпляри на класиката.
От 252-та произведени автомобила са се запазили около 240 бройки.
А сега ще разгледаме една още по-рядка машина на базата на 507 - Michelotti’s BMW 507, създадена само в един единствен екземпляр.
Създаването
През цялото време само двама дизайнери са се опитвал да преработят дизайна на BMW 507 на Албрехт Гьорц.
Единият от тях е Реймонд Леви, опитал се да създаде футуристично купе на базата на ранното шаси.
Това се обяснява с неприязъна му към Гьорц, който се е обучавал в неговото студио в Ню Йорк.
Във всеки случай проектът се е оказал неуспешен. По-хармоничен се е получил вариантът на 507 Джовани Мичелоти.
Представен през 1959 година в Торино, автомобилът не е предизвикал никакъв интерес.
Оттам нататък историята му трудно може да се нарече забележима. Известно време колата се е намирала в Америка и наскоро е попаднала в Мюнхен в качеството на експонат от колекцията на BMW Mobile Tradition.
Мичелоти е един от най-резултатните дизайнери на своето време. Той е работил от 1950-а до 1980-а година с голям брой производители на различно ниво. Например, той е създал дизайна на Triumph.
За разлика от Bertone и Pininfarina, той е работил повече еднолично.
Затова той е имал силите да разработи дизайна и да пусне прототип, но не и серийно производство.
BMW по онова време е имало вече дълга история на сътрудничество с италианските дизайнери.
Най-мащабно то се е проявило при 328-я модел, върху който са работили повечето италиански стилисти в последно време.
Самият Мичелоти си е сътрудничил с BMW при разработката на прототипи през 60-те години на миналия век.
Но по онова време влиянието на италианците било понамаляло, защото специалистите на компанията успели да натрупат достатъчно собствен опит.
Няма данни, че 507 е бил поръчан от самата BMW, макар Мичелоти да е работил като консултант по над 700 модела. Предполага се, че дизайнерът е искал да създаде съвременна интерпретация на 507 и да привлече вниманието на компанията.
Той е започнал да работи през 1957 година и бързо е създал първоначалния проект, представляващ купе, а не роудстър с твърд покрив.
За него ток поръчал шаси, което е било доставено през 1958 година. Каросерията била създадена от производителя на каросерии на Ferrari от Модена Серджио Скалети.
Съвременните елементи били произведени в Торино в обекта на Алфредо Виняле.
Технически автомобилът се отличавал от обикновения 507 по предните дискови спирачки. Също така колата се оказала по-тежка заради обширното използване на олово и е получил удължени предавателни числа.
Автомобилът е бил представен като BMW 3200. BMW след закупуването му решило да добави приставката "Michelotti Vignale", отбелязвайки дизайнера и майстора на тунинга на каросерията.
На предната част имало табелка с надписа "by G Michelotti", а на калниците "Vignale".
Дизайнът като цяло напомнял този на Maserati.
Последвалата история на колата
Предполага се,че автомобилът е бил продаден на италиански бизнесмен.
Пред публика той не се е появявал чак до 1986 година в рамките на аукцион на Christie's Beaulieu.
Към онзи момент пробегът е бил 10 315 км.
Търгът е бил спечелен от американски колекционер, който дал за колата 50760 британски лири, като колата била оценена предварително на 23-35 хиляди. Цените на BMW 507 вече били започнали да растат.
При това купувачът се оказал разочарован от уникалния автомобил, разбирайки за особеностите му след покупката.
Въпреки това той го е възстановил и съхранявал чак до 2001 година, когато го е продал на Blackhawk Collection.
Те пък го пуснали на търг на Pebble Beach през 2004 г., където колата била купена от Mobile Tradition.
Тя е била изложена в рамките на Classica Essen 2007 г. заедно с прототипа на 507.
Сегашно състояние
От момента на премиерата си колата доста се е променила. Първо, в момента тя е ярко червен цвят, докато на черно белите ѝ снимки се вижда, че цветът е бил доста по-тъмен (вероятно, черно-кафяв металик)
Второ, хромираните джанти са заменени с малки тасове, като на BMW 502.
Трето, вместо светъл кожен салон в момента тапицерията е черна кожа.
Детайлите по каросерията са с италиански произход, но това е трудно да се докаже.