БМВ 507 на Джовани Микелоти: Единствен по рода си автомобил СНИМКИ

  • 22.10.2019 8:30 /
  • 4973 /
  • 0
БМВ 507 на Джовани Микелоти: Единствен по рода си автомобил СНИМКИ

BMW 507 - роудстър е произвеждан от 1956 до 1959 година. Той е бил истински хит на своята премиера, но се оказал много слаб на пазара заради следвоенната бедност. 

В момента тези коли представляват ценни колекционерски екземпляри на класиката. 

От 252-та произведени автомобила са се запазили около 240 бройки. 

А сега ще разгледаме една още по-рядка машина на базата на 507 - Michelotti’s BMW 507, създадена само в един единствен екземпляр.

Създаването

През цялото време само двама дизайнери са се опитвал да преработят дизайна на BMW 507 на Албрехт Гьорц.

Единият от тях е Реймонд Леви, опитал се да създаде футуристично купе на базата на ранното шаси. 

Това се обяснява с неприязъна му към Гьорц, който се е обучавал в неговото студио в Ню Йорк. 

Във всеки случай проектът се е оказал неуспешен. По-хармоничен се е получил вариантът на 507 Джовани Мичелоти.

Представен през 1959 година в Торино, автомобилът не е предизвикал никакъв интерес. 

Оттам нататък историята му трудно може да се нарече забележима. Известно време колата се е намирала в Америка и наскоро е попаднала в Мюнхен в качеството на експонат от колекцията на BMW Mobile Tradition.

Мичелоти е един от най-резултатните дизайнери на своето време. Той е работил от 1950-а до 1980-а година с голям брой производители на различно ниво. Например, той е създал дизайна на Triumph.

За разлика от Bertone и Pininfarina, той е работил повече еднолично.

Затова той е имал силите да разработи дизайна и да пусне прототип, но не и серийно производство. 

BMW по онова време е имало вече дълга история на сътрудничество с италианските дизайнери. 

Най-мащабно то се е проявило при 328-я модел, върху който са работили повечето италиански стилисти в последно време. 

Самият Мичелоти си е сътрудничил с BMW при разработката на прототипи през 60-те години на миналия век.

Но по онова време влиянието на италианците било понамаляло, защото специалистите на компанията успели да натрупат достатъчно собствен опит. 

Няма данни, че 507 е бил поръчан от самата BMW, макар Мичелоти да е работил като консултант по над 700 модела. Предполага се, че дизайнерът е искал да създаде съвременна интерпретация на 507 и да привлече вниманието на компанията. 

Той е започнал да работи през 1957 година и бързо е създал първоначалния проект, представляващ купе, а не роудстър с твърд покрив. 

За него ток поръчал шаси, което е било доставено през 1958 година. Каросерията била създадена от производителя на каросерии на Ferrari от Модена Серджио Скалети.

Съвременните елементи били произведени в Торино в обекта на Алфредо Виняле.

Технически автомобилът се отличавал от обикновения 507 по предните дискови спирачки. Също така колата се оказала по-тежка заради обширното използване на олово и е получил удължени предавателни числа.  

Автомобилът е бил представен като BMW 3200. BMW след закупуването му решило да добави приставката "Michelotti Vignale", отбелязвайки дизайнера и майстора на тунинга на каросерията. 

На предната част имало табелка с надписа "by G Michelotti", а на калниците "Vignale".

Дизайнът като цяло напомнял този на Maserati.

Последвалата история на колата 

Предполага се,че автомобилът е бил продаден на италиански бизнесмен. 

Пред публика той не се е появявал чак до 1986 година в рамките на аукцион на Christie's Beaulieu.

Към онзи момент пробегът е бил 10 315 км.

Търгът е бил спечелен от американски колекционер, който дал за колата 50760 британски лири, като колата била оценена предварително на 23-35 хиляди. Цените на BMW 507 вече били започнали да растат. 

При това купувачът се оказал разочарован от уникалния автомобил, разбирайки за особеностите му след покупката. 

Въпреки това той го е възстановил и съхранявал чак до 2001 година, когато го е продал на Blackhawk Collection.

Те пък го пуснали на търг на Pebble Beach през 2004 г., където колата била купена от Mobile Tradition.

Тя е била изложена в рамките на Classica Essen 2007 г. заедно с прототипа на 507.

Сегашно състояние

От момента на премиерата си колата доста се е променила. Първо, в момента тя е ярко червен цвят, докато на черно белите ѝ снимки се вижда, че цветът е бил доста по-тъмен (вероятно, черно-кафяв металик)

Второ, хромираните джанти са заменени с малки тасове, като на BMW 502.

Трето, вместо светъл кожен салон в момента тапицерията е черна кожа. 

Детайлите по каросерията са с италиански произход, но това е трудно да се докаже. 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ