Неговите идеи са използвани от най-големите автомобилни компании в света. Елегантният български изобретател и предприемач Румен Антонов нашумя в автомобилния свят с авангардните си идеи и смели технически решения.
Румен Антонов е роден през 1944 г. в София, България. Там започва своето инженерно обучение, след което учи индустриален дизайн. И това не му е достатъчно - той също се занимаваше малко с ядрена физика. Човек с много таланти, както виждате...
Минават обаче много години обаче преди да разпери напълно крилата си в областта на изобретателството. Едва на 44-годишна възраст напуска България и се установява във Франция през 1988 г.
Тук кариерата му на учен, изобретател и инженер набира скорост. Той започва да работи върху нов тип автоматична скоростна кутия, която ще изисква по-малко хидравлика, за да работи, което означава загуба на мощност в случай на конвенционални автомобилни трансмисии.
Патентова изобретената кутия и скоро след това я продава на водещи световни автомобило-производители - най-напред на японски („Хонда“), после френски („Рено“, „Пежо“), британски („Роувър“), германски (за „Даймлер-Крайслер“), индийски (за „Сузуки“), като се ангажира да разработи промишлен прототип. „Тойота“ също я използва, но без лиценз, за което изобретателят ги съди, пише "Ауто прес".
По-добра, по-бърза, по-проста – такава е новият тип автоматична трансмисия, който разработи, по-малка, по-лека и по-икономична. Идеална за малките двигатели, които тогава задвижваха колите дирижарище европейския пазар.
Показаха на ВИДЕО каква е била единствената серийна спортна кола на Saab ВИДЕО
Благодарение на използването на спираловидни предавки (които поддържат работата на хидравликата, отговаряща за настройките на предавките), заедно с изоставянето на преобразувателя на въртящия момент, който ограничаваше мощността, новата скоростна кутия осигури по-добро ускорение, по-висока максимална скорост и 20% по-нисък разход на гориво в сравнение с конвенционалните решения.
През 1991 г. Румен Антонов основава Antonov Automotive Technologies, за да доразвие своя проект AAD (Antonov Automatic Drive). Международни автомобилни гиганти като Honda, BMW, Ford, Peugeot, Suzuki и Toyota изразиха интерес към тази нова автоматична скоростна кутия.
През 1998 г. Антонов основава компания, наречена 4 Stroke, която проектира превозно средство със силни стилови препратки към 30-те години на миналия век, задвижвано от нетрадиционен, безклапанен, четиритактов двигател, свързан с трансмисията Antonov Automatic Drive.
В един момент изобретателят решава да проектира и произвежда луксозни спортни автомобили и иска да го направи в родната си България. За съжаление идеята така и не се осъществи поради отказа на банките да финансират бизнеса, както и поради други причини. Жалко, защото кой знае какви автомобилни чудеса и нестандартни технически решения биха излезли изпод ръцете му!