Американец отвори ремарке на ТИР и ахна от автомобилното съкровище вътре

https://auto.blitz.bg/retro/amerikanets-otvori-remarke-na-tir-i-akhna-ot-avtomobilnoto-skrovishche-vtre Auto.blitz.bg
Американец отвори ремарке на ТИР и ахна от автомобилното съкровище вътре

Патрик Глен Николс се занимава с издирването на изоставени класически мускулести коли. 

В повечето случаи усилията му не водят до резултат или го срещат с коли, които не подлежат на възстановяване. 

Но понякога той се натъка на истински находки. 

Въпросните случаи Патрик публикува в своя канал в YouTube.

Там има доста класики, намерени в селските местности на Кентъки. 

Находката 

В дадения случай Патрик е изследвал паркинг за изоставени ремаркета на тирове. 

Сред тях е стоял стар Mack.

При това между трейлърите и в няколко прицепа са се оказали няколко изоставени коли включително редките Chevrolet Chevelle и Camaro и Pontiac Firebird, а също и Oldsobile и Buick от 70-те години на миналия век.

Но за откриването на действително редките модификации се изисква много внимателен оглед на автомобила. 

Това се обяснява с това, че собствениците на обикновените коли често се опитват да им придадат сходство със спортните редки версии. 

Тези копия се отличават по тънки технически и външни признаци, както и по VIN-номера. 

При това Патрик казва, че за такава работа се изискват определени навици и подходи в общуването с хората, за да бъдат получени от тях сведения за възможното местонахождение на редки екземпляри. 

Що се отнася до Chevrolet Chevelle SS Патрик предполага, че е намерил 3 такива коли второ поколение. 

Chevelle е средноразмерен автомобил, произвеждан в три поколения от 1963 до 1977 г. Станал е един от най-успешните модели на производителя. 

Построената на платформата на GM A-Body кола е представена в купе, кабриолет и комби. 

С версията Super Sport Chevrolet се включва в битката на мускулестите коли. 

Модификацията се отличава с неголеми външни елементи и интериор. Тя е снабдена с V8 двигател с номинална мощност 220 конски сили в комплект с 4-степенна механична скоростна кутия или 2-степенен автомат, вместо 3-степенна механика в стандартната версия.

От 1964 година с поръчка Chevelle е предлагал версии с V8 с мощност 250-300 конски сили, а от 1965 година те са добавили и V8 L79 с мощност от 350 конски сили. 

През 1965 година е била пусната ограничената серия SS396 Z-16, отделена от основната моделна гама през  1966 г.

Тя е била представена от купе и кабриолет и се е отличавала с подсилена рама, модифицирано окачване и елементи на салона. 

Предлагали са се 3 модификации V8 с 325, 360 и 375 конски сили. SS396 се е произвеждала от 1966 до 1968 година, след това, при второто поколение, е била включена в поръчков пакет. 

Пакетът RPO Z25 SS от 1970 година е включвал модел на мотора 402, но колата се е продавала все още като 396.

RPO Z15 SS Equipment е включвал 454 V8 с мощност от 360 конски сили и поръчков LS6 с 450 конски сили.

За спецификацията SS от 1971 година са били използвани двигателите 350 V8 с мощност 245 конски сили, поръчков 350 двигател с мощност от 275 конски сили, 402 V8 за SS 396 с мощност от 300 конски сили, 454 LS5 с мощност 365 конски сили. LS6 е бил изключен.

По този начин SS е станал поръчков пакет за всичките мотори (350 L65 или L48, 402 LS3, 454 LS5), освен стандартния 307.

След  1972 г. 454 двигател е бил изключен.

При третото поколение SS се е предлагал във вида на поръчковия пакет за 350 и 454 двигател с механична 4-степенна кутия и Turbo Hydra-Matic.  

Горещи

Коментирай