Проучване установи как представителите на различни професии избират автомобилите си и в същото време се разбра за кого наличието на кола е показател за статус и позиция в обществото. В проучването участваха 1288 потребители.
Стереотипът, че професията на човек определя предпочитанията му в автомобилите, се споделя от половината от анкетираните (52%).
Кое е важното?
Специалистите по продажбите и обслужването на клиенти (13%), специалистите по маркетинг, реклама и PR (13%), както и средните и висшите мениджъри (12%) са склонни да подчертават статуса си чрез автомобил.
В същото време 55% твърдят, че професионалният им статус не влияе по никакъв начин на избора на автомобил.
Разбира се, сигурността е приоритет за всички, но по някаква причина тя е по-малко важна за представителите на рекламната индустрия.
Почти всеки втори HR специалист се интересува най-много от мощността на двигателя, а за служителите от ИТ и рекламната индустрия дизайнът е особено важен.
Марки и модели
Що се отнася до марката, IT специалистите избират най-често Subaru (47%), Volvo (36%) и Geely (33%). Представителите на транспортния и логистичния сектор предпочитат Opel (20%), Audi (15%), Lexus (11%) и Toyota (11%), а фаворити сред специалистите в областта на науката и образованието са Land Rover (10%), Suzuki (8%) и Mercedes Benz (3%).
Електрическите автомобили се купуват по-често от специалисти по продажби и обслужване на клиенти (52%), мениджъри (44%) и служители в сектора на информационните технологии (43%).