Защо в САЩ карат камиони с големи предни капаци, а в Европа не

https://auto.blitz.bg/novini/zashho-v-sashh-karat-kamioni-s-golemi-predni-kapaci-a-v-evropa-ne Auto.blitz.bg
Защо в САЩ карат камиони с големи предни капаци, а в Европа не

Камионите с дълги предни капаци са най-често срещани в Съединените щати. Междувременно в Европа се използват предимно камиони с кабина, които някога също са били изключително популярни и в Северна Америка. Защо тогава се е завърнал дизайнът с големите предни капаци?

И дори новият електрически камион Tesla Semi има малък капак, въпреки че по принцип не се нуждае от него.

Кабинковите камиони и камионите с големи предни капаци имат своите плюсове и минуси. Но причината, поради която Европа и Америка са следвали различни пътища, се крие в законодателството. По-специално, всичко е свързано със законите относно дължината на автомобила.

Камионите в Европа не трябва да надвишават определена дължина (20 метра). В САЩ през миналия век подобни закони също са били в сила. Но след промяна на правилата в края на 1970-те години ограничението за максимална дължина започва да се прилага само за ремаркета. Затова транспортните компании започват  да преминават към камиони с дълги предни капаци. 

Плюсовете на камион с кабина са по-добър изглед от седалката на водача и по-добра маневреност благодарение на късото междуосие. Това важи с пълна сила за Европа, където пътищата са тесни, но не и за Америка.

В САЩ преминаването към кабини с дълъг преден капак дава на шофьорите повече място, а площта за почивка зад седалката им си е направи един малък апартамент. Височината на кабината също е намалена, което улеснява влизането в нея.

Извеждането на двигателя напред също намалява вибрациите в кабината, а дългата колесна прави хода на влекача по-плавен. Освен това, за да стигнете до двигателя, кабината на камиона с капак не е необходимо да се сгъва назад, губейки време за почистване на кабината и прибиране на всички хлабави предмети и неща, които могат да паднат.

И накрая, въпросът за сигурността. Камионите в Европа не могат, според правилата, да се движат със скорост над 90 км / ч, тъй като в случай на сблъсък с по-висока скорост водачът практически няма шанс да оцелее. Американските камиони в САЩ обаче имат право да се движат със скорост до 130 км / ч, което се позволява именно поради наличието на големия капак пред водача.

Горещи

Коментирай
3 Коментара
цако
преди 1 година

Едно време всички бяха с муцуни докато не измислиха фериботите.Именно заради това ,да печелят място навряха муцуните при шофьора.Навсякйде по света камионите са камиони.Само тук са осакатени.Никаква грижа за живота на шофьора.Животните живеят по добре.

Откажи
Питю Мищова
преди 1 година

Стани хамалин бе Цако, вместо да въртиш геврека.

Откажи
Урсула
преди 1 година

Дали ше са праснеш със 90 или със 120 все в гъз :)))

Откажи