Защо тривратката е по-изгодна от седана: Основните предимства

https://auto.blitz.bg/novini/zashho-trivratkata-e-po-izgodna-ot-sedana-osnovnite-predimstva Auto.blitz.bg
Защо тривратката е по-изгодна от седана: Основните предимства

Делът на такива автомобили на вторичния пазар е малък. Моделите с три врати се считат за малко непълноценни в нашата страна - и се предпочитат такива с пет врати.

Моделите, които са позиционирани като купе, като цяло, отделна са каста - един вид "тузарски" автомобили, не са подходящи за семейството и ежедневието.

Липсва практичност.

Въпреки че може да се спори за критериите за практичност, защото няма рационален смисъл да купувате пет врати, ако трябва да се возите в колата сам.

Междувременно тривратката има поне две обективни предимства.

Хеч или купе?

Разликата между хечбек и купе (и други лифтбекове) в модерните времена е доста размазана. Формално се изразява в оформлението - хечбекът има задна врата, която се отваря със стъкло, а купето е, грубо казано, седан с две врати, но с дефектен втори ред седалки или изобщо без него.

Търговците обаче не винаги следват правилата и един от резултатите от тяхната работа е появата на условна категория "кръстосано купе" с пет врати. С думата "купе" често се нарича хечбек, ако искат да подчертаят неговата "спортност".

Терминологията всъщност няма значение, ако целта на колата, избрана на вторичния пазар, е ясно определена.

Изборът зависи от това дали просто трябва да шофирате и понякога да носите нещо - или е важно само да впечатлите. Необходимо е да се подходи към избора разумно, за да не се впечатлите прекомерно от цената на резервните части или пълното им отсъствие - например за някои модели на Alfa Romeo. Без съмнение, много хубави на външен вид. 

Що се отнася до обслужването като такова, тривратките и купето не се различават от петвратките. Ако се абстрахирате от малките неща като по-малък брой ключалки на вратите. Двигателите, скоростните кутии и окачването за повечето са едни и същи.

Плюсове

Каросерията без чифт задни врати е по-твърда и по-здрава, освен това е и малко по-лека.

Ползата от това е малка, може би можете да го почувствате главно на състезателната писта - малко по-добра стабилност и управление, малко по-нисък разход на гориво в сравнение с колегата с пет врати. В домашна употреба това не играе специална роля. Но има по-малко типични огнища на ръжда при тривратките - ръбовете на задните странични врати отсъстват заедно с вратите и като цяло има по-малко пукнатини.

Но основното предимство е различно - тривратките са по-евтини! Първоначално на първичния пазар, а след това и на вторичния пазар. Освен това разликата в цените между три и пет врати постепенно нараства до 6-10 години - търсенето на три врати е забележимо по-ниско, което насърчава продавачите да намаляват цените.

Тогава разликата става по-малко забележима, тъй като други фактори играят по-важна роля - пробег, общо състояние на тялото. Това ясно се вижда във всички масови модели.

За купе цената пада не само с увеличаването на възрастта и пробега, но и поради излизането на модела от мода. В края на краищата, продаавачите са си купили  нови купета, включително и в името на това да "изглежда готино".

И след пет или шест години се оказва, че немодерно купе е доста трудно да се продаде. Тези, които по принцип са готови да си купят купе, обикновено предпочитат актуалния модел.

Минуси

Основният недостатък на оформлението с три и две врати: трудно е да се седне на задната седалка. 

Детските седалки, а след това и децата, също са по-трудни за позициониране там. Но това се компенсира от пълната невъзможност на игривите пръсти да отворят врата или прозорец в движение.

Още един плюс (може би решаващ)

През цялата пролет се купуваха малко повече коли на вторичния пазар, отколкото се пускаха за продажба. Благодарение и на това цените отказват да падат.

В тази ситуация е все по-трудно да се намери читав екземпляр, най-добрият продукт се продава бързо сам. И затова шансовете за намиране на добра кола сред тривратките са по-високи - в края на краищата малко хора ги търсят целенасочено.

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Chukan Kirilov
преди 1 година

Естествено, че е по-изгодна! За шофьорите на BMW! Ще има много по-малко жертви

Откажи