Автомобилни експерти изброиха четири взаимосвързани причини, заради които под картера на колата не се поставя допълнителна метална защита. Преди всичко това струва пари, а значи и ще намали печалбата на производителя.
Друг проблем е този, че сериозната защита може да повлияе на поведението на каросерията при катастрофа, а това ще изисква допълнителни краштестове. Това е и една от причините, поради която на някои модели (например на Фолксваген и Шкода) се поставя защита от удароустойчива пластмаса.
Повечето производители оборудват своите автомобили само с пластмасова защита на картера на двигателя. Тя пази от мръсотия, но не и от механично въздействие. Част от автогигантите все пак поставят някакво подобие на метална защита. Има и такива, които въобще нищо не слагат.
Също така защитата трябва да се проверява и за температурния режим на силовия агрегат. Освен това, недостатък на нейното монтиране ще е и намаляването на пътния просвет. Но това пък е случаят, в който жертвата е оправдана.
Например, под пластмасовата кора на кросоувъра Haval F7 има само 175 милиметра просвет. Сложете там метална защита и клиърънсът ще стане като на ниска лека кола.