Всеки, който е виждал поне една снимка на американски камион с ремарке, вероятно е забелязал очевидния факт, че тези превозни средства са много по-големи, отколкото тези, които се движат в други страни.
В Европейския съюз, например, камионите са значително по-малки. По-специално, те нямат този огромен капак на двигателя. Защо тировете в САЩ са толкова различни и какво има в голямата "кутия" зад кабината?
Основната причина американските камиони да са толкова дълги се дължи на една проста дума: "пътища". И не става въпрос за категории "по-добри или по-лоши", а за това, че с малки изключения, в САЩ те не са като тези в Европа.
В Съединените щати много магистрали са построени без тесни завои и тесни участъци. Това позволява използването на тирове с коренно различни характеристики от тези в Европа. Европейските пътища често са твърде извити и сложни, за да могат по тях да се движат камиони, произведени в САЩ.
В Европа се отчита както дължината на машината, така и тази на ремаркето. В САЩ законодателството е по-демократично и дължината не е ограничена по никакъв начин. И най-важното е, че се взема предвид само дължината на ремаркето или ремаркетата. Дължината на самата машина в САЩ не се регулира от никакви закони.
Това открива безпрецедентни възможности пред водачите на камиони да създават цели "дворци на колела". Мечтата на всеки шофьор на тир в САЩ е да си купи камион с жилищен модул, който е монтиран зад кабината.
И тъй като дължината на влекачите в САЩ не е ограничена, американците могат да вземат камиони с много дълга колесна база и да поставят на тях огромните платформи, които могат напълно да заменят малък апартамент.
Защо на тировете са поставени знаци, ограничаващи скоростта на движение
Разбира се, не всички шофьори избират такива камиони и не всеки може да си ги позволи. Въпреки това, при желание, те могат да го постигнат.
На пазара на употребявани автомобили подобна машина с жилищен модул започват от 100 хил. долара. Цената на нова машина е логично по-висока. Само за камиона в САЩ ще трябва да платите 120-350 хил. долара.
Изумително ВИДЕО: Камиони КАМАЗ преминават през бурна река
Модулът се купува и монтира отделно. Цените за тях са много различни в зависимост от размерите и оборудването. Средната цена е в диапазона 100-150 хил. долара. Вътре ще има всичко необходимо за живот: удобно място за спане, душ, тоалетна, кухня и всекидневна. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!