Всеки от нас още в ранното си детство вероятно се е питал защо при тракторите задните колела са винаги по-големи от предните. И за повечето хора отговорът на този въпрос така и си е останал забулен в тайна.
Днес ще ви разкажем и изясним каква е причината за тези особености на конструкцията и както вероятно се досещате, различният размер на колелата на селскостопанските машини съвсем не са за красота.
Всъщност отговорът на този въпрос е съвсем прост. Първо обаче трябва да си спомним, че колкото по-голяма е площта на колелата, толкова по-лесно е да преминава превозното средство и толкова по-трудно е да маневрира. Всъщност всички конструктивни характеристики на колелата на трактора произтичат от тези два момента.
Прелестни хубавици по голи гърди и трактори в нов горещ календар СНИМКИ 18+
Задните колела на повечето трактори са направени големи по две причини. Първият е задното задвижване и шофирането в офроуд условия. Тракторът трябва да може да преодолява и най-трудните участъци от пътя и да преминава през сняг и кал без особени затруднения. Големите и широки колела му помагат перфектно в това.
Втората причина е, че тракторите много често теглят зад себе си някакви устройства: сеялки, плугове и т.н. Големите колела в този случай могат значително да увеличат стабилността на машината.
Ето как се сменят гумите на най-големия трактор в света ВИДЕО
Относно предните колела е още по-просто. Както беше отбелязано по-рано, колкото по-голям е диаметърът на колелото, толкова по-трудно е да се управлява при извършване на маневри. Понеже завоите на тракторите се извършват чрез манипулиране на предните колела, те трябва да бъдат възможно най-малки. В противен случай трактористът просто не би могъл да завърти достатъчно волана.
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!