Защо Китай построи най-дългия път в пустинята сред дюните СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/novini/zashcho-kitay-postroi-nay-dlgiya-pt-v-pustinyata-sred-dyunite-snimki Auto.blitz.bg
Защо Китай построи най-дългия път в пустинята сред дюните СНИМКИ

Китай е една от най-населените страни в света с икономика, която вече се е издигнала на челно място по редица показатели. Въпреки това, както населението на Китай, така и икономическите възможности на страната са изключително неравномерно разпределени по нейната територия.

Това е така, защото представителна част от територията е необитаема, тъй като е съставена от планини или пустини. Всъщност жителите на страната се стремят да поправят това в обозримо бъдеще.

Днес Китай е един от най-щедрите инвеститори в национални и чуждестранни инфраструктурни проекти. Вероятно много хора са попадали на видеоклипове в интернет, в които китайски строителни работници изграждат мост или пътен възел само за ден или два.

Страната се отличава не само с бързия си растеж, но и с инвестициите си в това, което обикновено е наричано "мегапроект". Един от тях е строителството на автомобилен път, шосе, преминаващо през пустинята Такла Макан.

Даденото шосе е с номер S165 и се съединява с няколко съседни пътя, като например G315. Понастоящем пътят е двулентов и изцяло асфалтиран. Той е забележителен просто защото е най-дългият път през пустинята. Дължината на G315 е 500 километра.

Китайците масово внасят съветски Волги, ето какво правят с тях СНИМКИ

Строителството на основната отсечка от път S165 всъщност е завършено още през 1997 г., а в началото на 2000-те години маршрутът е доразвит. Днес пътят е напълно функциониращ и достъпен за всички, които имат нужда да пътуват през пустинята.

В същото време е много интересен и любопитен въпросът защо китайците са решили да полагат асфалт в средата сред дюните? Всъщност всичко се оказва много просто: нефт.

Чуйте как китайците произнасят названията на колите ВИДЕО

През 70-те години на миналия век в Такла Макан е открит Таримският нефтен и газов басейн (по името на река Тарим) със значителни залежи на въглеводороди. По този начин S165 се превръща в едно от многото (и най-големите) инфраструктурни съоръжения, използвани за проучване, добив и транспорт на нефт. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай