Залива ни нова вълна от малко употребявани дизели от Запада

https://auto.blitz.bg/novini/zaliva-ni-nova-vlna-ot-malko-upotrebyavani-dizeli-ot-zapada Auto.blitz.bg
Залива ни нова вълна от малко употребявани дизели от Запада

Нова вълна дизелови автомобили залива пазара за коли втора ръка у нас, показа проверка, пише „Телеграф“.

Сред продаваните в автокъщите модели има и много такива нов внос на възраст под 3 години. Причината за увеличеното предлагане са високите екологични такси за този тип автомобили, които се въвеждат в Западна Европа.

В много държави в центровете на големите градове там има рестрикции за влизане на замърсяващи коли. Направено проучване сред жителите на 15 града показа, че близо две трети от европейците искат дори забрана на дизелови и бензинови автомобили.

У нас обявите за продажби на дизелови автомобили на възраст до 10 години са двойно повече от тези за коли на бензин, установи проверка.

Само през последните два дни в един от най-популярните сайтове са публикувани близо 1600 оферти за такива дизели.

В същото време пуснатите предложения за продажби на бензинови коли са малко над 900. Засега обаче няма тенденция за понижение на цените на дизелите, коментират търговци.

Тенденции

„След рестрикциите, наложени от държавите, най-вече Германия, защото тя е основен производител, при нас всичко се случва от гледна точка на коронавирус в момента, а не толкова дали някой е забранил дизеловите автомобили някъде“, коментира Цветелина Цанева, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

По думите й през миналата година е имало тенденция за повишаване на цените на употребяваните автомобили, продавани у нас. Тя обаче едва ли ще продължи, защото така или иначе една стока по-добре да бъде продадена, отколкото да залежава.

Пазар

Междувременно пазарът се свива. Регистрираните автомобили в България към 1 април са малко над 3,7 млн. Те са намалели с над 100 хиляди само за два месеца, показват данни на Пътна полиция.

Една от причините е, че по-малко хора се решават да си купят кола заради несигурната обстановка и кризата с коронавируса.

„Напълно нормално е, хората са притеснени, много по-малко пристъпват към такава покупка на автомобил. Това не е насъщният хляб, това е допълнителен по-сериозен разход и той се прави при малко по-голямо спокойствие за утрешния ден“, коментира Цветелина Цанева.

От друга страна, много хора решават да дерегистрират старите си, излезли от употреба коли, защото общините започнаха кампании за вдигането им от паркинги, улици и междублокови пространства. Освен това 300 - 400 лева, които могат да се вземат за скрап са допълнителен приход за домакинствата.

Горещи

Коментирай
3 Коментара
Петров
преди 3 години

Много са на сметка-вчера си купих два дизелови мерцедеса за 1000 лева.

Откажи
Тисън
преди 3 години

Нищо лошо: дизеловите и бензиновите коли се водят по един знаменател А ако са с Евро 6, те са по-често от бензиновите.

Откажи
G-5
преди 3 години

На страните от ОПЕК ще им дойде малко ташкън, когато навлезнат масово електроавтомобилите! Политика!!!

Откажи