Дори и автомобилът да е с висококачествени части рано или късно става негоден за употреба. Суровите пътни условия постоянно намаляват работния ресурс на едни или други възли и агрегати, но за този процес може да допринесе и самият шофьор.
Вижте навиците на шофьорите, които водят до загробване на автомобила.
Неправилни обороти на двигателя
Оптималният диапазон на съвременния двигател е между 1800 - 3500 об/Мин. Само при специални случаи том може да бъде нарушаван, например, при ускорение.
Задна скорост без спиране
Много шофьори грешат, когато се опитват да включат на задна в момент, когато колата не е спряла напълно. Степента на вредата се повишава, ако това се прави рязко
Движение със завити колела
Отново ситуация на сблъсък на противоречащи си действия. Шарнирите на предните задвижващи колела въобще не обичат резки движения със завъртени колела. Подобна маневра с автомобила директно съкращава техния ресурс.
Неоправдано буксуване
На сняг или в кал това е безсмислено да се прави, ако няма поне минимални условия за измъкване. Най-малкото, трябва да се буксува умело, за да има поне малък шанс за успех. А това го умеят само опитните шофьори. Във всеки случай трябва да се готвим поне за двойно увеличаване на натоварването върху гумите, шарнирите, съединителя и скоростната кутия.
Натоварване в студ
В буквалния смисъл да се претоварва колата при температури около -15 градуса въобще не е добре. Важно е да се помни, че в това състояние са замръзнали всичките възли на окачването, амортисьорите и гумено-металните шарнири. Да не говорим и за работните течности на амортисьорите, които изискват да бъдат подгрети.
Всичките тези детайли изискват внимателна експлоатация в условията на студ. Първоначално трябва да зарее двигателя, а след това и останалите части постепенно да се върнат към работен режим при леки натоварвания.
Старт на колата без подгряване на силовата установка може да доведе до необходимостта от основен ремонт. Когато автомобилът се пали, моторното масло не веднага достига до всичките детайли и агрегати.
Изисква се време, за да може елементите да бъдат смазани и едва тогава двигателят ще е готов за пълноценна експлоатация. Дори загряването на стените на цилиндрите и буталата не е равномерно.
Температурата им ще стане малко или много еднаква едва след известно време. Ако се игнорира този нюанс, то двигателят просто няма да работи добре.
Постоянно натискане на педала на съединителя
Даденият проблем засяга собствениците на автомобилите с механични скоростни кутии. Когато колата стои на светофара, няма никакъв смисъл в този момент педалът на съединителя да се държи натиснат.
Функционално това няма да доведе до нищо, но ще помогне за по-бързото износване на елементите на този агрегат. Същото се отнася и до резките стартове на светофара
Отлагане на техническия преглед.
От една страна може да бъде разбран шофьорът, който се стреми да икономиса време и пари. Но тук става дума за части, които неизбежно ще поискат поредното техническо обслужване с диагностика и ремонт. Също трябва да се отчете, че своевременното обслужване ще предотврати доста големи харчове за ремонти в бъдеще.