Представеното ново поколение на Peugeot 408 представлява напълно нова глава в историята на модела. След като отново се изкачи на върха на модната вълна, 408 се превърна в невероятно ефективен и практичен фастбек.
Новият автомобил има леко наклонени колони на каросерията, агресивен дизайн на предната част с характерната безрамкова решетка, която плавно преминава под фаровете и сякаш обединява цялата предна част в един голям блок.
Агресивната и много характерна светодиодна оптика прави автомобила много динамичен и отличителен. От долната страна на каросерията и по ръба на арките на колелата също има защитни пластмасови лайстни в контрастно черно. Те визуално притискат автомобила към пътя.
За да изглежда толкова впечатляващо, Peugeot е трябвало да направи някои невероятно смели и неочаквано скъпи решения в модела. Например, моделът се отличава с екстравагантни джанти с размери от 17 до 20 инча! Използването на такива технологии като матрични LED фарове беше прерогатив на автомобилите от един или два класа по-високо съвсем доскоро.
Дизайнът на интериора очаквано е в унисон с модерната концепция на Peugeot i-cocptip. Високо разположено електронно табло, малък ергономичен волан и футуристичен дизайн. На централната конзола е разположен 10-инчовият екран на мултимедийната система i-Connect Advanced.
Малък швейцарски електромобил предизвика огромен интерес сред купувачите СНИМКИ
Системата поддържа гласово управление и се активира с фразата "OK Peugeot". Системата може да се управлява с гласови команди по същия начин, както Google Assistant или Siri.
Говорейки за практичност, трябва да се обърнем към числата. Например задният ред седалки е обещан като много просторен. Междуосието на новата кола е 2,79 м! За сравнение, Skoda Octavia, с подобна дължина на каросерията, е с почти 11 см по-малка (2,68 м). Обемът на багажника на новото Peugeot 408 е 536 литра (Skoda Octavia има 600 литра).
Новите времена налагат нови стандарти. Ако върховите версии на 406 и 407 бяха оборудвани с 3,0-литрови "шестици", модерните 408 получиха ефективност за сметка на по-модерни решения.
Най-добрите агрегати са плъг-ин хибридни версии. Защо в множествено число? Защото те са две наведнъж. По-простият се нарича Plug-in Hybrid 180 e-EAT8. Той се състои от бензинов двигател PureTech с турбокомпресор и мощност 150 к.с. и електромотор. Общият капацитет на системата е 180 к.с.
По-мощната версия Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 има бензинов двигател с мощност 180 к.с. и електромотор. И двата плъг-ин модела се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет 12,4 кВт*ч. Разликата в пробега е минимална. Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 може да измине до 60 км с едно зареждане, а по-мощният Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 може да измине 59 км.
Двигателят на тази нова кола сякаш е побрал всички демони от ада ВИДЕО
За новото Peugeot 408 се предлага и бензинова версия с 1,2-литров двигател PereTech с турбокомпресор и мощност 130 к.с. Всички модификации се предлагат с автоматична 8-степенна скоростна кутия.
Ръчна скоростна кутия вероятно ще се предлага само за автомобили с чисто бензинов двигател. Няма модификации на дизеловото гориво. Но изцяло електрическата версия ще бъде налична скоро.
Списъкът с наличното оборудване на новото Peugeot 408 очаквано ще включва огромен брой най-съвременни системи за активна безопасност. Новите 408 могат да имат до шест камери и девет радара, които правят шофирането, маневрирането и пътуването по-безопасни и по-лесни.
Естествено, системите не съществуват сами по себе си. Те са обединени в пакета Drive Assist 2.0, който позволява функции като полуавтоматична смяна на лентата за движение, система за поддържане на препоръчителната скорост (предлагаща на водача скорост в съответствие с пътните знаци).
Има и радар с голям обсег (до 75 метра), нощно виждане, предупреждение за трафик зад автомобила. Трябва да се добави и интелигентният круиз контрол, който спира напълно автомобила в градския трафик, системата за автоматично аварийно спиране (работи както през деня, така и през нощта от 7 до 140 км/ч) и други опции, които са станали почти обичайни за новите европейски автомобили.
Производството на новото Peugeot 408 ще се осъществява в завода в Мюлуз, Франция. Продажбите в Европа ще започнат в началото на 2023 г. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!