Комбитата на Volvo са много важни за шведската марка. Не е изненадващо, че Volvo представи новото комби V60 преди седана S60, с което ясно показва, че в Европа марката повече ще разчита на големите пазари като Германия, Франция и Италия, където комбитата се харесват повече от седаните заради практичния си багажник.
Новото Volvo V60 заимства от по-големите братя V90 и XC90 не само модерния скандинавски стил на купето, но и платформата SPA.
С дължина от 4761 мм и междуосие 2872 мм, комбито V60 е един от най-големите модели в D-сегмента. Новото Volvo V60 има същия стилен скандинавски дизайн със семпли и чисти линии. Фамилните черти са особено забележими в анфас. Фирмената радиаторна решетка е декорирана с хром, а LED фаровете са допълнени с T-образни светлини, които във Volvo асоциират с чука на скандинавския бог Тор. Новото комби V60 е с понижена линията на прозорците, а ъгълът на задните колони на покрива е много по-малък от предшественика му. Традиционно в самите стойки са поставени тесни L-образни светлини, а покривът завършва със спойлер.
Изразителният шведски стил преобладава и в интериора на комбито. Кожата в салона е комбинирана с тиково дърво и алуминий, а осветлението се извършва с помощта на светодиоди. Показателите на измервателните уреди се изобразяват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали с променлива конфигурация. Най-важните данни могат да се проектират на предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача, а по-голямата част от него е заета от 9,5-инчовия сензорен дисплей на мултимедийната система във вид на таблет. Благодарение на него аудиосистемата има само няколко бутона и нито един бутон за управление на климатика.
Предните седалки са меки и удобни, със странични опори и са оборудвани с отопление. На централния тунел е поставен оригиналният ключ за стартиране на двигателя. В подлакътника се крие кутия за малки предмети. На втория ред седалки има много щедро пространство за краката, а мястото над главите е увеличено. Салонът е достатъчно широк за да могат отзад да се настанят удобно трима пътници. Багажникът е един от най-големите в класа с обем 529 литра в нормално състояние и 1364 литра със сгънати облегалки. Петата врата е оборудвана с електрическо задвижване с функция за отваряне с допир.
Разкошно оборудваната версия Inscription на новото Volvo V60 е много богато и включва камера за задно виждане, сензори за светлина и дъжд, електрически предни седалки и отопляеми задни седалки, премиум аудиосистема Harman/Kardon и други. За безопасността на пътниците в колата има 8 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, система за автоматично спиране, технология за определяне на умората от водача, спазване на пътните ленти и разпознаване на пътните знаци.
Първоначално новото Volvo V60 се предлага с два 2,0-литрови двигателя, снабдени с турбокомпресори и директно впръскване. Най-пъргав е бензиновият 4-цилиндров двигател Т6 с мощност 310 к.с. Освен турбина той има и механичен компресор, благодарение на който моторът е много еластичен, няма турбодупка и разполага с приличен въртящ момент от 400 Нм в широкия интервал от 2200 до 5100 об/мин. Двигателят предава тягата към четирите колела посредством 8-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи тихо и гладко. С този мотор Volvo V60 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. В града разходът на гориво е около 10 л/100 км, а на междуселищен път е в рамките на 6 л/100 км.
За хората, които пътуват много, по-практичен избор ще бъде турбодизеловият мотор със 190 к.с. Основното му предимство е по-ниският разход на гориво, който в града е 5,3 л/100 км, а извън него е едва 4,1 л/100 км. Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен още от 1750 до 2500 об/мин и осигурява пъргаво ускорение и уверена тяга. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, а максималната скоростта е 220 км/ч. Задвижването на четирите колела осигурява отлично сцепление особено през зимата, когато на места по пътищата има сняг и хлъзгави участъци.
Новото комби Volvo V60 вози много комфортно, тъй като окачването му гладко поглъща неравностите на пътя, дори и с 19-инчовите гуми с нисък профил. В същото време колата не се наклонява в завоите. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори. В режим Comfort воланът е доста лек, като в спортен режим приятно натежава, но обратната връзка не е много пряка. Подобрената шумоизолация е допринесла в салона да бъде много по-тихо.
Новото Volvo V60 вече се продава у нас в търговските комплекси на „Мото-Пфое”. Базовият модел с турбодизелов агрегат D3 със 150 к.с. и с 6-степенна механична скоростна кутия струва 76 640 лева, а топмоделът T6 AWD започва от 106 310 лева.
Технически характеристики
Volvo V60 T6 AWD Inscription
2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател
8-степенна автоматична скоростна кутия
310 к.с. максимална мощност при 5700 об/мин
400 Нм максимален въртящ момент при 2200-5100 об/мин
5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
250 км/ч максимална скорост
7,4 л/100 км среден разход на гориво
171 г/км емисии на СО2
106 310 лева цена на модела