Volvo приключва производството на този вид автомобили

  • 14.04.2024 9:50 /
  • 7527 /
  • 0
Volvo приключва производството на този вид автомобили

Volvo изпълни поетия миналата година ангажимент да преустанови производството на автомобили с дизелови двигатели до началото на 2024 г. Моделът XC90, сглобен наскоро в завода в Торсланда, бележи края на тази ера за шведския автомобилен производител, започнала преди 45 години.

Този последен SUV с дизелов двигател, боядисан в синьо, няма да бъде продаден на клиент, а вместо това ще бъде съхранен в музей с историческа значимост. макар че Volvo, под собствеността на Geely, започна да проследява производството на дизелови автомобили през 1991 г. и оттогава е произвело над девет милиона автомобила, действителният брой вероятно е по-висок поради липсата на записи от 1979 г. до 1991 г.

Извеждането на XC90 от употреба символизира отказа от дизеловите двигатели - път, който започна с модели като 244 GL D6, първоначално оборудван с шестцилиндров двигател, доставен от Volkswagen и Audi, пише "Факти бг". По-късно Volvo представи свой собствен дизелов двигател през 2001 г. - петцилиндров агрегат, произвеждан в завода в Скьовде.

Първи официални СНИМКИ и подробности за новия променен Opel Frontera

В съответствие със съобщението си от 2017 г. за спиране на разработването на дизелови двигатели, Volvo наскоро прекрати производството на последния си автомобил с дизелов двигател (V60) в Гент, Белгия.

След като дизеловите двигатели вече са напълно изключени от гамата, следващата цел на Volvo е да преустанови изцяло производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като се придържа към амбициозния си план за пълен преход към електрически превозни средства до края на десетилетието. въпреки че Европа в миналото е била крепост за дизеловите автомобили, намаляващото търсене след скандала с емисиите на Volkswagen и по-строгите правила за емисиите накараха автомобилните производители да се откажат от дизеловите двигатели.

Специалисти избраха най-надеждните двигатели за пикапи

Инвестирането в съответствие на дизеловите автомобили със строгото законодателство на ЕС се счита за икономически нецелесъобразно на фона на намаляващото търсене на тези двигатели.

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ