Volkswagen Golf и Nissan Qashqai са два автомобила, които традиционно се търсят. Golf наскоро получи актуализация - брони, сензорi, физически бутони на волана и нова информационно-развлекателна система. А нивото на оборудване Tekna+ дава на Qashqai впечатляващо ниво на производителност.
Експертите на TopGear сравниха кросоувъра и хечбека и идентифицираха всички предимства и недостатъци на всеки модел. В някои моменти тези модели приятно изненадаха, но не без неочаквани нюанси.
Ако просто искате да стигнете от точка А до точка Б, можете да получите Qashqai от базово ниво с четирицилиндров хибрид с турбокомпресор, ръчна скоростна кутия и оборудване Acenta Premium.
За оценката обаче експертите избраха автомобил от най-високата конфигурация Tekna+, оборудван с хибридната система Nissan e-Power, която използва електрически мотор за задвижване на предните колела и 1,5-литров бензинов двигател за зареждане на батерията от 1,8 kWh.
Изглежда, че голфът на хартия трябва да имад доста по-спортен харакер. Цените за базовото ниво на оборудване Life сега започват от 35 хиляди долара. Автомобилът има 1,5-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор и ръчна скоростна кутия. Екстрите включват активно окачване, люк, LED матрични фарове, Anemone Blue metallic и Harmon Kardon.
Въпреки това, меката хибридна помощ означава, че задвижването на Golf работи гладко и тихо по време на стартиране, въпреки че за разлика от Nissan, не получавате подкреа от електрическата силова установка през целия диапазон. Автоматичната скоростна кутия е конфигурирана за максимална ефективност. Експертите говориха за ускорение до 100 км/ч за 8,4 секунди и плавна смяна на предавките.
Nissan се задвижва от електрически мотор, така че получавате незабавен въртящ момент и добра реакция в движение. Това означава, че той ускорява по-бързо до 100 км в час от Golf. Спирачките работят добре, въпреки факта, че трябва да балансират регенерацията и триенето на накладката върху диска, окачването е здраво, при което кренът не е твърде голям при шофиране по селски пътища.
3-цилиндровият двигател има осезаемо съпротивление, тъй като безсмислено увеличава оборотите, за да запази заряда в батерията. Можете да активирате спирачен режим за допълнителна регенерация или електронен режим на педалите, но тъй като батерията е малка, двигателят ще остане включен през по-голямата част от пътуването. Това е невероятна комбинация от шофиране на EV и ICE.
Голфът, въпреки че може да е малко по-бавен, поне има по-добро управление. Разликата в теглото също е забележима. Ниският център на тежестта на Golf (плюс многозвенното задно окачване, стандартно за всички бензинови двигатели с изключение на 114 к.с.) означава, че той завива ефективно и безопасно. Нямате нужда от скъпата опция DCC с адаптивно окачване.
Новата информационно-развлекателна система Golf е значително подобрение на автомобила благодарение на 12,9-инчовия сензорен екран. Но интеграцията на ChatGPT повдига проблеми с поверителността и точността, а кабината няма достатъчно физически бутони.
Qashqai е много по-прост. 12,3-инчовата информационно-развлекателна система вече използва вградения Google, така че Google Maps като стандарт, Google Assistant и Google Play за изтегляне на други приложения.
Нивото на оборудване Tekna+ дава на Qashqai нови технически характеристики. Получавате head-up дисплей, аудио система Bose, естествена облицовка от алкантара, отопляеми и масажни предни седалки, завършени с висококачествена ватирана кожа, и стъклен покрив. Отзад има и много място, повече от VW, а спортните седалки Golf се регулират ръчно.
Golf също губи, когато става въпрос за място за съхранение: багажникът му е с огромните 54 литра по-малък от Qashqai, въпреки че би трябвало да е по-лесен за паркиране, като се има предвид, че е с почти 200 мм по-къс.