През 2019 година Volkswagen се сбогува с Beetle след повече от осем десетилетия на производство на модела (включително и New Beetle). И до момента обаче той не е заменен от по-нов модел, като такъв едва ли ще се появи.
Работата е там, че са били разглеждани всевъзможни замени на Beetle, като производителят е започнал още през 50-те години на миналия век.
Volkswagen EA-47-12
Първият сериозен опит на марката да създаде приемник на Beetle е прототипът EA-47-12. Върху дизайна му се е трудило ателието Ghia и, вероятно, затова колата напомня на Karmann Ghia. Под предния капак се намира 1,2-литрво четирицилиндров опозитен двигател с въздушно охлаждане с мощност 30 конски сили. Това е било достатъчно за достигането на максимална скорост от 80 километра в час.
Volkswagen EA48
Проектът EA48, изглежда по-интересен. Той е разработен без участието на Porsche и не е имал общи агрегати с Beetle. Колата е била разработена от нулата. Тя е била снабдена с 0.7-литров двигател, чийто въртящ момент се е предавал на предната ос, която е била снабдена с окачване тип McPherson. Максималната скорост е 97 километра.
Volkswagen EA128
През 60-те години на миналия век Volkswagen е обмислял да смени Beetle с по-голям и разкошен автомобил. Прототипът EA128 от 1963-а година е имал года имел 6-местен самол и е бил снабден с 2-литров двигател от Porsche 911.
Volkswagen EA266
След това, шест години по-късно, немците измислят друг хечбек с предно предаване, който в крайна сметка става серийният Golf.
Volkswagen EA276
Именно VW Golf първо поколение компанията смята за истинския идеологически приемник на Beetle. Всичките други проекти и идеи не са били реализирани, защото автомобилният производител е установил, че оригиналният Beetle е уникално съчетание от качества, които не е лесно да бъдат възпроизведени.
Volkswagen Type 3 Cabriolet
Volkswagen EA142
Volkswagen EA97