Компактното Yugo може да се върне в производство. Известният бюджетен модел се планира да бъде възроден в Сърбия, съобщава Auto Express.
Новото Yugo е създадено от университетския професор Александър Белич. Той е закупил правата върху търговската марка Yugo и вече започна разработването на модела. Предвижда се да бъде представен на Belgrad Expo 2027.
Публикувани са и първите изображения на автомобила. По външния му вид работи младият стилист Дарко Марчета. "Нарязаният" дизайн на хечбека с три врати е заимстван от оригиналната Zastava Yugo от 1980 г., която междудругото присъства в колекцията на Том Ханкс.
Защо BMW продава повече електрически коли от Audi и Mercedes
В същото време новото Yugo ще получи модерни функции като LED фарове и джанти с голям диаметър, а предната му броня изглежда по-агресивна. На покрива е монтиран спойлер.
Предвижда се новото Yugo да бъде оборудвано с бензинов двигател с малък обем, но производителят му все още се пази в тайна. Хечбекът ще бъде евтин, както и предшественикът му.
Може и без книжка: Smart ForTwo е превърнат в електромобил за тийнейджъри ВИДЕО
Оригиналното Yugo се произвежда от 1980 до 2008 г. в югославската (по-късно сръбска) компания Zastava. Моделът е базиран на италианския FIAT 127/128. Бюджетният хечбек и кабриолетът са оборудвани с четирицилиндрови двигатели с мощност от 45 до 68 конски сили.
Zastava Yugo беше изнасяна и в Европа като стана известна със своята ненадеждност и ниска цена. Редица издания и специалисти го призна за най-лошата кола на 80-те години, а Yugo беше включен и в списъка на Time за най-лошите коли на всички времена. Джереми Кларксън нарече хечбека "омразен" в Top Gear.