Акциите на китайския производител на електромобили Xpeng Inc. се покачиха с до 67% след пазарния дебют в САЩ в четвъртък. Фондовите пазари продължават да възнаграждават новите листвания в една от добрите години за първични публични предлагания от дотком ерата, пише Reuters, цитирана от money.bg.
Книжата на Xpeng, която са инвестирали китайски компании като Alibaba и Xiaomi, отвориха на цена от $23,10 за американска депозитарна акция (ADS) спрямо повишената офертна цена от $15 долара.
По-рано през деня Xpeng увеличи размера на американското си IPO с над една трета до около $1,5 млрд., след като инвеститори от цял свят се надпреварват да подкрепят компании, насърчаващи по-чисти технологии.
Дебютът, третият значим в Ню Йорк на китайска компания за електрическа мобилност през последните две години, идва в момент, в който цените на акциите на производителите на електромобили като Tesla и Nio се покачват през последните месеци.
През 2020 г. компаниите са набрали над $70 млрд. при дебюти на американските борси, при $62,5 млрд. през цялата 2019 г. Така 2020 г. е напът да стане най-успешната от 2014 г. насам.
Главният изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопин, познат и със създаването на интернет браузъра UCWeb, посочи, че компанията е концентрирана върху производството на електромобили с цени между 150 000 юана ($21 804) до 300 000 юана.
Компанията ще използва средствата за развойна дейност и увеличение на продажбите. Досега тя е продала над 20 000 електромобила от двата си модела, произведени в двата ѝ завода в Китай. Компанията планира и трети модел.Xpeng първоначално се надявше да набере $1,11 млрд. Инвеститорите сега оценяват компанията на над $11 млрд. Има възможност тя да набере и още $224,4 млн.