Шведското министерство на отбраната и администрацията на град Гьотеборг обмислят възможността да обявят бойкот на най-големия шведски автомобилен производител Volvo Cars, а също така оценяват перспективите за по-нататъшно използване на неговите продукти.
Работата е там, че собственикът на компанията работи в Русия и се чувства чудесно там.
Украйна добави най-големия съсобственик на Volvo Cars, китайската компания Geely Holding, към списъка на "военните спонсори", защото продължава да плаща данъци в Русия.
"Това е национален въпрос, който засяга повечето ведомства и организации. Затова е важно тя да се изучава съвместно на държавно ниво. Първите контакти между ведомствата вече са осъществени", заяви Мари Тиситер, говорителка на шведското министерство на отбраната.
Припомняме, че шведската марка отдавна не принадлежи на шведите - през август 2010 г. китайската компания Geely придоби Volvo Cars от Ford Motor за 1,8 милиарда долара.
А преди това, през 1999 г., компанията стана част от корпорацията Ford, а американците я купуват 3,5 пъти по-скъпо - за 6,5 милиарда долара.
Заради кризата Ford трябваше да се отърве от излишните активи, а купувачът беше китайска компания, която се интересуваше не толкова от самата марка, колкото от нейните технологии.