Автомобилната 2019 година приключи, производителите постепенно започват да теглят чертата на изминалата година. Не всички данни засега са публикувани, но някои първи цифри вече са известни.
На световния пазар, както и преди, с голяма разлика лидира японският автомобилен гигант Toyota, който е продал около 10,74 милиона автомобила, увеличавайки показателя с 1,4% спрямо 2018 година.
На второ място е корейският Hyundai — 4,42 милиона бройки през 2019 година спрямо 4,6 млн в предходната.
Френската група Renault е реализирала 3,75 милиона автомобила през 2019 година, което е с 3.4% по-малко спрямо 2018 година.
На марката Renault се падат 2,36 милиона автомобила (-6,9%), на Dacia — 736 000 автомобила (+5,1%).
Групата PSA (Peugeot/Citroen) е продала 3,5 милиона автомобила през 2019 година, а Kia - 2,8 милиона бройки, което е с 1,4% по-малко спрямо година по-рано.
Миналата година BMW Group е продала 2,52 милиона автомобила по целия свят, прибавяйки 1,2% спрямо година по-рано. Mercedes-Benz е доставил на клиентите си 2,3 милиона автомобила (+ 1,3%), а марката Smart — 116 781 автомобила.
Британската група Jaguar/Land Rover е успяла да реализира 557 706 автомобила по целия свят, което е с 5.9% повече спрямо 2018 г. От тях на марката Jaguar се падат 161 601 автомобила (+10,6%), а на Land Rover — 396 105 (+3,8%).
С продажбите на Ленд Роувър може да се сравнят продажбите на Тесла - американският производител на електрически коли е продал на клиентите си 367 656 автомобила през 2019 година, демонстрирайки рекордна динамика.