Toyota разработва нови двигатели с вътрешно горене. Директорът на Toyota смята, че хората трябва да имат избор, хората не могат просто да бъдат принудени да купуват само електрически автомобили.
Още повече, когато вземете предвид продажбите: Toyota продаде повече повече от всякога превозни средства през 2023 г., но електрическите превозни средства имаха минимално въздействие върху този растеж.
От доставените от японския концерн 11 233 039 автомобила само 104 018 са електрически – 0,926%. Гледайки тези резултати, е невъзможно за бизнеса да залага само на електрически превозни средства.
В реч пред двеста корпоративни ръководители директорът Акио Тойода потвърди плановете за „голям проект за разработване на двигатели с вътрешно горене“ – „ние ще продължим да правим двигатели“.
Тойода изрази увереност, че делът на електрическите превозни средства никога няма да надхвърли 30% от пазара, независимо от технологичния напредък. В резултат на това останалите 70% от пазара винаги ще бъдат заети от двигатели с вътрешно горене, хибриди и превозни средства с горивни клетки.
Шефът на Toyota засегна и чувствителния въпрос за работните места:
„Ако внезапно преминем към BEV, сигурен съм, че 5,5 милиона служители в японската автомобилна индустрия, които са прекарали целия си живот в работа с двигатели, ще започнат да се чудят „За какво беше всичко това?“ Някои от нашите доставчици, свързани с двигатели, дори не могат да накарат банките да им заемат пари."
В същото време много компании казват, че през следващите години ще спрат да произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене. Например марки като Jaguar, Chrysler, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Genesis, Maserati, Mini, Opel и Volvo се ангажираха да преминат изключително към електрически превозни средства до края на десетилетието.
Toyota вижда нещата по различен начин, защото вярва, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственото решение за постигане на въглеродна неутралност.
Акио Тойода спомена, че инфраструктурата за зареждане е напълно неподготвена за това. Той също така припомни, че „един милиард души по света живеят без достъп до електричество“. Тъй като Toyota продава автомобили в тези региони, ол-инът на електрически превозни средства няма смисъл за компанията.