За нас Toyota Avalon е голям седан, съобразен с американския пазар. Въпреки това, първата кола с това име далеч не е толкова монументална и консервативна, колкото автомобилите от 1995, 2000, 2005 и 2012 г., а бе невероятно творение, подобно на което сега не може да се намери.
Описана в брошурите като "автомобил за круиз за свободното време", концепцията Toyota Avalon, която беше представена на автомобилното изложение в Токио през 1991 г., е родена в САЩ.
Създадена е от студиото Calty (CALifornia Toyota Yamaguchi), открито в САЩ през октомври 1973 година. Същото студио създава моделите F100 и Celica от 1978 г. По-късно тук са рисувани модели на Lexus и вече несъществуващата марка Scion.
Поръчката за изграждане на уникален концептуален автомобил е дошла в американското студио в средата на 80-те години, при това японският офис на Toyota по никакъв начин не е ограничил въображението на дизайнерите.
Основното изискване е автомобилът да бъде колкото се може по-зрелищен. Използвайки модерното абстрактно изкуство като източник на вдъхновение – скулптури, които са сложни динамични форми – дизайнерите получават това, което някои днес биха могли да нарекат "Fiat Multipla със задната част на кабриолет".
С концепцията си студиото се опитва да създаде "динамичен, мистериозен стил, насочен към развитието на напълно нов автомобилен вкус".
Резултатът е концептуалният автомобил Avalon - много противоречив на външен вид, но определено запомнящ се.
Посетителите на изложението са задавали на представителите на Toyota постоянно този прост въпрос, който ръководството на Toyota също е питало дизайнерите: "Какво е това?". Но защо да обясняваме абстракцията? Авалон е просто визия на дизайнерите. Затова въпросите "какво?", "защо?" и "защо?" тук са неуместни.
В допълнение към аеродинамичния силует, Avalon има необичаен дизайн на покрива. Когато колата е паркирана без шофьор в нея, стъклото от три части напълно покрива интериора (предното стъкло се спуска, а сандвич, изработен от стъклени панели над капака на багажника, покрива изцяло колата), така че височината на колата е намалена до 95 сантиметра - това е по-ниско от оригиналния Ford GT40!
А когато идва време колата да потегли, панелите се повдигат и Avalon се превръща в удобен четириместен кабриолет с четири врати с височина 113 сантиметра. Затова с тази кола е по-добре да не пътувате в дъжда - колата просто няма покрив.
Няма информация за техническата част на Авалон. Също така никой никога не е виждал концептуалната кола в движение. Известно е само, че в кабината има четири пълноценни седалки с възможност за регулиране, както и няколко LCD екрана, които показват картина от камерите за обратно виждане.
За да се гарантира, че механизмът за отваряне на покрива винаги има захранване с електричество, в задния спойлер е интегриран слънчев панел, който зарежда батерията.