Toyota успява да задържи първата си позиция по продажби в световен мащаб и в началото на 2021 г. През миналата година японският гигант успя да си върне короната от Volkswagen, след като пет години поред начело стоеше германския производител, пише money.bg.
Данните на Focus2Move показват още, че всички производители — освен Ford — бележат ръст на продажбите, а покачването при BMW е най-голямо.
От началото на годината до края на първото тримесечие Toyota държи 11,3% пазарен дял в света с 2,06 млн. продажби (+8,3%) и разширява предимството си.
На втора позиция е германската Volkwagen с 6,6% дял и 1,2 млн. продажби (+6,1%). Третата е за Ford с 1,01 млн. продажби и спад от 0,2%.
Hyundai отчита 951 хил. (+13,8%), а Nissan 885 хил. (+9,4%). На шеста позиция е Honda с 862 хил. (+13,6%), следвана от Chevrolet, която добавя 1,2% до 743 хил., и Kia с 659 хил. (+3,2%).
На последните две места в топ десет са Mercedes (609 хил., +12,9%) и BMW (517 хил., +19,1%).
Toyota печели първата позиция не само заради решението си до голяма степен да се концентрира в по-малко брандове за разлика от Volkswagen, например, които притежават доста повече различни марки.
Японската компания остава начело дори и при групите. Тези данни показват, че Toyota Group (Toyota, Lexus, Daihatsu и Hino) е на върха с 12,6% и 2,3 млн. продажби. Volkswagen Group, в която влизат още Audi, Skoda, Seat, Porsche и други, реализира 2 млн. продажби.
На трета позиция е алианса между Renault и Nissan с 1,8 млн., а на четвърта — новата Stellantis, която обедини FCA и PSA.
Междувременно JATO Dynamics разпространи и данни за най-продаваните модели в Европа през март. Според тях Volkswagen Golf бележи 21% ръст до 26 хил. спрямо миналата година. На втора позиция е Peugeot 208, а на трета - Opel Corsa.
Tesla Model 3 влиза на четвърта позиция с 23,8 хил. продажби и 55% ръст, а на пета е Toyota Yaris с 23 хил. продажби.