Консултантската агенция InterBrand проучи пазара и публикува класация на най-скъпите марки в света. Тя включва и производители на автомобили. Освен това три от тези авто брандове попаднаха в челната десетка.
Така според данните на агенцията шесто място в класацията заема японската марка Toyota, както и през предходната година. През тази година стойността на марката се е увеличила с 8% и е достигнала 64,5 милиарда долара.
Седмо място е за Mercedes-Benz, а десетката на най-скъпите марки в света се допълва от немската BMW. Стойността на тези марки е съответно 61,4 и 51,1 милиарда долара. В сравнение с 2022 г. Mercedes-Benz се издигна с една позиция в класацията, но BMW скочи с три позиции нагоре.
Американската марка Tesla е едва на 12-то място с показател от $49,9 милиарда, което е с 4% повече от година по-рано.
Toyota пуска семеен кросоувър с нисък разход на гориво и много добро оборудване СНИМКИ
В класацията на най-скъпите брандове в света са включени и следните марки автомобили: Honda (27 място), Hyundai (32 място), Audi (45 място), Porsche (47 място), Volkswagen (50 място), Ford (51 място). място), Nissan (63 място), Ferrari (70 място) и Kia (88 място).
Анализаторите на InterBrand отбелязаха, че автомобилната индустрия е една от най-динамично развиващите се отрасли.
Десетте най-скъпи марки в света са следните:
1 Apple
2 Microsoft
3 Amazon
4 Google
5 Samsung
6 Toyota
7 Mercedes-Benz
8 Coca-Cola
9 Nike
10 BMW
11 McDonalds
12 Tesla
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!