Ако търсите бегачка на старо, сигурно вече сте огледали няколко сайта и автокъщи. Но ние ще ви предложим нетрадиционен поглед. Най-добрите коли в този клас са германските в класация на… американски тестове. Ако има по-обективна класация от тази, пепел му кажи, пише Марица бг.
2011 BMW 1M Coupe
Този звяр (на снимката горе) направо разбива с шестцилиндров турбо двигател, който осигурява 340 кончета. Любопитното е, че отначало баварският производител възнамерява да пусне на пазара през 2011 година 2700 бройки. Но този „мъник“ става толкова популярен, че компанията праща 6331 баварчета само на американския и европейския пазар. 1M има изключително пъргаво шаси и яко ускорение, което го прави неотразима „бегачка“ по криволичещи пътища. Ако сте фен на завоите, купувайте!
Mercedes-AMG SLK55 R172 (2012-2016)
The R172 SLK55 е сред най-подценените модели на „Мерцедес“ през втората декада на този век. Сигурно мнозина не знаят, че тази машина въобще съществува. Генерацията R172 на SLK направи своя дебют в Америка през 2011 г., а следващата година дойде премиерата и на бижуто SLK55 AMG.
Двуместният роудстър е относително малък и пъргав, но има много мощен 5,5-литров V8 двигател, осигуряващ 415 коня. Изключително забавен е за шофиране не само благодарение на мотора, но и на 7-степенната автоматичната скоростна кутия. Огромен плюс е сравнително малкото тегло на купето за такива параметри. Това вкарва истински бяс на пътя. 100 км/ч се стигат за 4 секунди, а таванът е 250 км/ч. На този фон средният разход на гориво от 8,4 на сто е повече от отличен показател.
Audi S8 D4 (2013-2018)
Тройката започва с Audi S8 и вече ни праща в горните етажи на луксозните седани. Този немски шедьовър предлага отлично ускорение и поведение на пътя. 520 коня идват от V8 битурбо двигател, който е разработен съвместно с „Бентли“. Идва, разбира се, със системата Quattro all-wheel-drive и 8-скоростна автоматична кутия. Върхът е спортен тунинг на модела с адаптивно въздушно окачване.
Ако искате повече мощ, спрете се на моделите след 2017 г., където кончетата са вдигнати до 605. Двигателят вече е 4-литров турбо V8. Автоматичната скоростна кутия е допълнена от опция за ръчно шофиране за наслада на маниаците. Същевременно има екстри като за дълъг път, така че това Audi е нещо повече от обикновена бегачка, с която да изрежете някой самонадеян младеж на околовръстното.
BMW M5 F10 Sedan (2011-2016)
M дивизията на “баварците“ беше предизвиквана, че няма да измисли нещо по-добро от бижуто V10. Но инженерите отговориха блестящо с модела F10 M5.
През 2011-а тази немска машина беше върхът на автомобилната технология, като по същото време излезе споменатото горе 1M Coupe. Не само защото беше първата турбо бегачка от M категорията на германците, но и заради използването на двоен съединител. Този истински звяр беше снабден с 4,4-литров S63 битурбо V8 мотор. Конете под капака - 560, позволяват ускорение до 100 км/ч за 4,4 секунди. Баварецът успя да завърти една обиколка на легендарната „Нюрбурринг“ за 7,55 минути, или с цели 20 секунди по-бързо от конкурента E60 M5. И още - вторият в класацията ни вози леко, лепва на пътя и е пълен с екстри.
Volkswagen Golf R Seventh-Gen 5G (2014-2019)
Може да го наречем голямата пернишка мечта, защото по принцип Volkswagen Golf R е хечбек класиката на пътя от десетилетия. Седмата генерация удари с двулитров четиритактов мотор, осигуряващ 292 коня. Този „Голф“ претърпя незначителен фейслифт само през 2018 г., когато конете паднаха леко до 288.
Моделът има постоянно задвижване на всички колела, а скоростната кутия предлага два варианта - 6-степенна ръчна или седем автоматична. Изключително добре изчислен, немският победител удря стотака само за 5 секунди.
Моделът е на върха и по отношение на лукса. Ако го сравним с Golf и Golf GTI, лидерът R впечатлява с доста по-пипнат интериор, седалките са с характерния дизайн и кожа. Уникалният знак е поставен и върху решетката. Калници, прагове, изпускателна система - всичко е барнато на топниво.