Това може да убие автомобилната марка Kia

  • 20.02.2023 8:57 /
  • 10562 /
  • 0
Това може да убие автомобилната марка Kia

Компанията променя политиката си, като в същото време рискува да загуби бивши лоялни клиенти, без да придобие нови, чието внимание иска да привлече.

Kia залага на луксозния сегмент, но британският автомобилен експерт Майк Ръдърфорд смята, че луксозните модели трябва да бъдат изключително прерогатив на дъщерната марка на Hyundai Genesis.

Ето какво споделя Майк:.

— Многократно през 2010 г. посетих предприятията на Kia в Южна Корея и Америка, за да видя производството и да се возя на това, което са проектирали изследователските, дизайнерските, инженерните и други центрове на компанията. Бях толкова впечатлен от свършената работа, че обявих Kia за автомобилната компания на десетилетието.

По това време Kia беше (и все още е днес) една от най-добрите компании в света, отказвайки да вземе страна в дебата за ДВГ срещу EV. Марката даде да се разбере на потребителите, че каквото и да искат, отговорът винаги ще бъде да – независимо дали е бензин, дизел, LPG, хибрид или електричество. Като част от концерна Hyundai, Kia също има достъп до водородна технология, в случай че шофьорите също искат това (което не е така).

Традиционно повечето модели на Kia са малки или средни автомобили, не най-мощните, но надеждни и със седем години гаранция, което купувачите харесват много.

Имайки предвид всичко това, предложих на Kia в Обединеното кралство да приеме моят слоган „Останете достъпни“. — В никакъв случай! - ми отговориха. Защо? Защото, както ми казаха, колите ще стават все по-големи, по-престижни и по-скъпи.

Гамата на Kia вече включва автомобили като EV6, чиято цена надвишава £60 000. Предстоящият кросоувър EV9 със сигурност ще бъде по-скъп – можем ли да видим EV9 на стойност над £70 000? Мисля, че да.

Аз съм за марки като Kia, които навлизат в сегмента на луксозните автомобили. Да, компанията се усъвършенства в създаването на луксозни интериори, но това не я прави луксозна марка. Истинският дух на лукса и цените са прерогатив на дъщерната марка - Genesis.

Луксозни или представителни автомобили се продават в много малки количества. Традиционните градски коли, супермини и евтините семейни автомобили от среден клас се купуват от повечето хора.

Citroen, собственост на Stellantis, произвежда електрическите Ami в Северна Африка и ги продава там за по-малко от 8 000 британски лири. Dacia, контролирана от Renault, продава своите Spring EV в Европа за под 20 000 евро.

Volkswagen, Skoda и Cupra също обещават по-евтини електрически превозни средства. Да се ​​надяваме, че слуховете, че Hyundai и Kia ще трябва да пуснат малки и достъпни електрически превозни средства, са верни. Но приказките са едно, а конкретните действия в духа на Citroen и Dacia са съвсем друго.

Потребителите със сигурност искат по-достъпни, икономични, лесни за паркиране превозни средства и по-малко големи, недостъпни и сравнително неикономични превозни средства, които трудно могат да се поберат в редовни места за паркиране.

КОМЕНТИРАЙ