Делът на корпоративените покупки на коли през 2020 година в Русия възлиза на малко под 15% от целия обем на автомобилния пазар, това са почти 218 000 автомобила. При това поцентът на корпоративни продажби при някои марки е доста малък, а на при други, напротив, се пада лъвският пай от продажбите.
Специалистите от агенцията за анализи "Автостат" съставиха рейтинг на 20-е автомобилни марки, при който годишният обе на покупки от страна на юридичеси лица (компании, организации, учреждения, предприятия) надвишава 1000 автомобила.
Хубаво е разглеждането на тази класация да започне отзад напред.
В дъното на списъка на местата от 20 до 18 се нареждат Haval, Mazda и Hyundai - корпоративните продажби на тези марки възлизат на не повече от 10%.
Местата от 17-о до 12-о са заети (както следва) от Mitsubishi, Kia, Lada, Nissan, Renault, Skoda - те продават на юридическите лица между 10 и 16% от своите автомобили.
След това, от 11-о ди 6-о място се нареждат компаниите с корпоративни продажби между 20 и 30%: Volkswagen, Lexus, Toyota, Chevrolet, Volvo, Audi.
Първата петица започва с Mercedes-Benz и BMW - те съответно имат 34% и 35% корпоративни продажби.
Две компании от списъка имат доста близки резултати: 37,3% и 37,4% - до такава степен зависят от корпоративните продажби Land Rover и Porsche.
Лидерът сред корпоративните продажби обаче учудва всички с голяма разлика. 51% от продажбите на УАЗ се падат на организаци и учреждения, като по-голямата част от продажбите, както е известно, са държавни поръчки.