Има доста достойни претенденти за званието най-лош автомобил. При избора доста неща остават субективни, затова изданието Auto Express, съставило класацията, е избрало за гласуването на читателите 10 модела, които не се отличават нито с надеждност, нито с красота, нито с ходови качества.
Тоест, пълно обективни параметри.
Има автомобили, които по свое време са били добри, но, гледайки назад, е лесно да се разбере колко лоши всъщност са били някои от тях.
Имало е и откровено ужасни коли, разрушили имиджа на производителя за години напред.
Днес автомобилните производители харчат толкова пари за изследвания и разработки, че почти не е възможно да се направи лош автомобил. Фокус групи съобщават на компаниите какво иска купувачът, а редовните срещи с отделите за разработки позволяват да се спазва баланс.
При това тече постоянно сравнение с моделите на конкуренцията. Но не винаги е било така.
В миналото някои автомобили са били прекрасни в образа си на концептуални коли и ужасни в серийни модели.
На други просто е бил обновяван остарелият дизайн, трети пък са се правили на базата на коли на други марки със смяна на логото, което често не оправдава очакванията на купувачите.
Взимайки предвид всичките най-лоши категории на колите, изданието е избрало 18-те най-ужасни коли от 70-е, 80-е и 90-е години на миналия век, а читателят ще трябва да гласува за 10-е най-лоши от тях.
В гласуването са участвали близо 5000 души.
Моделите, не влезнали в десетката, са съмнителни кабриолети, като течащият Citroen C3 Pluriel, Nissan Micra C+C и безсмислената Suzuki X-90, както и политически некоректния Hummer H2.
Другите четири щастливци, които все пак не са станали най-лошите, са Peugeot 1007, оборудван като маршрутка, Lada Riva (ВАЗ-2107), Kia Pride и Perodua Nippa.
Топ-10 на най-лошите автомобили