Тирът на Hyundai на водород изглежда просто нереално

https://auto.blitz.bg/novini/tirt-na-hyundai-na-vodorod-izglezhda-prosto-nerealno Auto.blitz.bg
Тирът на Hyundai на водород изглежда просто нереално

Експерименталният камион HDC-6 бе представен в размките на изложението North American Commercial Vehicle Show. 

Автомобилът притежава футуристичен облик, разработен под ръководството на шеф дизайнера на компанията Люк Данкерволке.

Екстериорът "Нептун", от една страна, напомня на стила арт -деко, а от друга - на дизайна на аеродинамичните локомотиви "стриймлайнери", пироко използвани в САЩ в периода между 30-те и 50-те години на миналия век в САЩ.

"Двигателят на водородните горивни клетки ни даде възможността да преразгледаме класическата архитектуа на камиона.

Защото тук изискванията за охлаждане на системата са по-ниски, ние разположихме радиаторна решекта само долу.

Това ни помогна да придадем на камиона пще по-аеродинамична и разпознаваема кабина", казва Донкерволке.

Във вътрешността на кабината е организиран жилищен модул, затова по дължина тя надминава тази на повечето европейски камиони. 

Характеристиките на силовата установка на камиона засега не се съобщават. Най-вероятно, това е само демонстрационен макет без дълбока техническа доработка. 

Според замисъла горивните клетки, преобразуват водород от бутилки в електричество, което на свой ред захранва моторите и привежда в движение автомобила. 

Тиърт бе представен във връзка със специално разработения полуприцеп-фризер. Той също е направен на базата на технологиите за пестене на енергия. 

Хладилната установка е създадена от фернската компания Air Liquide, нейната въглеродна следа е с 90% по-малко от тази на традиционните. 

Твърди се, че тя охлажда по-бързо и по-добре поддържа температурния режим.

Стените на полуприцепа също са уникални - те са изработени от сандвич-панели със специална пяна помежду им и външни елементи от подсилени влакна на полимер (FRP — Fiber Reinforced Polymer).

За намаляване на теглото полуприцепът няма нито горни, нито дони метални трбни дъги, тоест каркасът на стените е направен от пластмаса и е интегриран в сандвич-панелите. 

От 2013 година Hyundai активно влага в изследвания и разработването на водородни автомобили. 

В рамките на 6 години компанията е вложила в това направление 6.4 милиарда долара. 

В продуктовата гама на Hyundai от 2018 година има сериен водороден кросоувър Hyundai Nexo.

С HCD-6 Neptune Hyundai показва намерение да излезе на световния пазар за тирове. 

Горещи

Коментирай