Под натиска на строгите изисквания за безопасност, екологичност и горивна ефективност, световната автомобилна индустрия е на ръба на промяната. Тези евтини модели станаха жертви и са първите, които напускат пазара.
Става дума за известните автомобили от най-популярните сегменти, които няма да оцелеят до 2025 г. Някои имена в селекцията ще изненадат мнозина.
Ауди А4
Този модел е един от двата най-достъпни седани на Audi. Легендарният модел няма да живее до 2025 г. Сега мястото му ще заеме новото Audi A5. Преди това се очакваше, че следващият модел A4 ще се завърне на пазара като електрически автомобил след няколко години. Но компанията наскоро обяви, че ще промени темпото на електрификация на гамата на фона на забавянето на пазара на електромобили.
Шевролет Камаро
Историята на известния мускулест автомобил завърши с 6-то поколение Chevrolet Camaro. Производството на модела вече е спряно. Преди няколко години Camaro обещаваше електрическо бъдеще. Но днес е трудно да се говори за това.
Шевролет Малибу (познат у нас като Круз)
Това е добре познат съперник на Toyota Camry, която очевидно загуби конкуренцията от японския седан. На конвейерната линия мястото на 9-то поколение Malibu ще бъде заето от новия електрически автомобил Chevrolet Bolt.
Фискър Оушън
Електрическият кросоувър Fisker Ocean се оказа смел и много стилен опит за налагане на съперничество на Tesla. Въпреки факта, че ниското качество на модела всъщност не отстъпваше на основния конкурент, компанията нямаше Илон Мъск, за да заблуди потенциалните купувачи. В резултат на това Fisker вече е в несъстоятелност.
Ford Escape
Американският кросоувър Ford Escape ще бъде спрян от производство под натиска на по-популярни модели от други марки. Очевидно същото очаква и европейската версия на Ford Kuga.
Мицубиши Мираж
Този бюджетен автомобил не се продава добре в САЩ. Въпреки че напоследък интересът на потребителите към автомобила нарасна много. Но това няма да спаси остарелия модел от спиране на производството.
Toyota Supra
Всъщност този автомобил все още не е напуснал моделната линия. Но производството на най-евтината 4-цилиндрова версия на Toyota Supra беше изоставено. Изненадващо, продажбите бяха ниски.