Когато става въпрос за употребяван автомобил, към избора на кола трябва да се подхожда много внимателно. И особено когато става въпрос за SUV, пише Факти бг.
На пазара има много автомобили от този клас, но някои могат буквално да ви съсипят. Да, и продажбата им след няколко години ще е силно проблематична. За част от тези превозни средства ви разказваме сега.
Peugeot 3008 (P84)
Такъв "Французин" от втората генерация на модела, на пет-шест години изглежда привлекателно, на добра цена е, но е пълен с неприятни изненади. По-конкретно 1.6-литров двигател с мощност от 150 конски сили ускорява колата бавно, защото тя е прекалено тежка.
В допълнение, двигателят е склонен към натрупване на сажди, което причинява детонация и доста последващи проблеми. Отбелязваме и проблеми със ангренажния механизъм. Елементите на окачването също страдат от наднорменото тегло на автомобила и части от него се износват бързо.
Nissan Pathfinder (R52)
Това вече не е истински всъдеход на рама, като R51, а модел с каросерия тип монокок. В дизайна на задвижването на всички колела има един проблемен възел - вариаторът. В същото време образът на „автомобил с висока проходимост“ остана.
Затова много шофьори го карат в различни пресечени местности и резултатът е, че почти всички употребявани екземпляри имат проблеми със съединителя и скоростната кутия. Окачването също не издържа на тези натоварвания.
Renault Koleos (HY)
Поредната жертва на маркетинга. Първото поколение на "французина" беше много по-достъпно. А вторият Koleos нараства по размер и става забележимо по-скъп. В същото време, от техническа гледна точка, това е Nissan X-Trail. Повишената цена изплаши гражданите.
А тези, които въпреки това си купуват такива коли, са изправени пред проблеми. Вариаторът се оказва много капризен (особено при екземпляри от периода 2017-2018 г.), а системата за задвижване на всички колела изисква постоянно внимание.
Но най-големият недостатък е изобилието от електроника, която често се поврежда, а корейския произход и непопулярността на колата ще ви накарат да чаката с месеци за един датчик, например.
Chevrolet Captiva (C100/C140)
Подобно на неговия близнак Opel Antara, първата генерация на този всъдеход крие куп неприятни изненади. В същото време Chevy е по-популярен от Opel-а, заради седеместната си конфигурация и приспадането на ДДС. Тук основният проблем е в бензиновите двигатели.
По-конкретно 2.4-литровият агрегат от серията A24 е скъп за поддръжка. Често можете да видите пукнатини по всмукателния колектор. Освен това колата е известна с повишения си апетит за гориво, изискващ 15 литра гориво на сто километра, което ще удари значително джоба на собственика.