164 000 литра вода са били необходими за гасенето на избухнала в пламъци Тесла. Tesla Model Y, която се запали, затвори междущатска магистрала в коледната нощ и вдигна на крак екипи от редица служби за спешна помощ в Алабама.
За гасенето на пламъците са били необходими два пожарникарски маркуча, 164 000 литра вода, три пожарни машини и участието на екипи от редица служби, включително пожарникари от няколко района, полиция и линейки.
И още един час, за да потушат пламъците, които са се прехвърлили върха на намиращо се наблизо боровото дърво.
Според местните власти шофьорът на "Модел Y" е останал невредим, но е арестуван и отведен в полицейския участък.
Пожарите на електрически превозни средства са известни с това, че са трудни за гасене. Когато батерията гори, тя не може просто да бъде залята с вода или "лишена от кислород" като конвенционалните пожари.
Изгарянето на батерията на електрическия автомобил може да причини това, известно като "топлинна енергия извън контрол", при което запалването на една клетка може да доведе до прегряване и запалване на другите акумулаторни клетки, докато вредните изпарения се отделят поради високите температури.
Остатъчната топлина също може да доведе до повторно запалване на батерията след часове или дори дни.
Без специално оборудване пожарникарите може да се нуждаят от стотици хиляди литри вода, за да се опитат да потушат пламъците, а дори и тогава някои експерти предлагат просто да се остави огъня да изгори напълно или колата да се зарови с пръст.
За сравнение, обикновено са необходими 2000 до 4500 литра вода, за да се изгаси автомобил с двигател с вътрешно горене. При това риск от повторно възпламеняване няма.