Експертите от автомобилното издание Consumer Reports съставиха рейтинг на автомобилите, които най-често имат проблеми с прогарянето на гарнитурата на цилиндровия блок. Поради това техните собственици са принудени да правят скъпо струващи ремонти на двигателя.
Лидери сред най-капризните двигатели са едновременно четири модела на Subaru: Impreza 2006–2008 година, лекия пикап Baja, а също и Outback и Forester, произвеждани от 2001 до 2009 година.
На тези автомобили гарнитурата на блока прогаря най-често при пробег между 145 000 и 262 000 километра.
А понеже тези модели на Subaru са оборудвани с двигатели с два блока и две гарнитури, цената на ремнта на двигателя е двойно по-скъпа.
Освен "Субару", в горната част на антикласацията се разполага и моделите на BMW 3 серия, слезли от конвейра между 2006 и 2007 година.
Повредата може да възникне при пробег от 145 000 до 222 000 километра.
Проблеми имат и кросоувърите BMW X5, при които прогаряне на гарнитрата може да се случи между 95 000 – 108 000 километра.
Проблеми с гарнитурата на главата има още при Chevrolet Cruze, Mazda MX-5, MINI Cooper/Clubman, слезли от конвейра между 2008 и 2010 година, а също и при седаните Infiniti M.
Най-честата причина за тази неизправност е преграяването на двигателя. Освен това, прегаряне на гарнитурата може да се случи и заради лош тунинг на двигателя, който не съвпада с нормите, което в резултат води до много скъп ремонт на двигателя.