Компанията „Хюндай“ (Hyundai) разкри плановете си за създаване на боен танк от следващо поколение, който се задвижва от технология за водородни горивни клетки, разработена за използване в някои от автомобилите му, съобщава The Sunday Times.
Следващият боен танк на Южна Корея K-серия, K3, е разработен от дъщерното дружество на Hyundai Rotem и ще използва водородни горивни клетки за производство на чисто, почти безшумно задвижване.
Чрез комбиниране на водород от резервоари за сгъстен газ с кислород от въздуха, водородна горивна клетка може да генерира електричество, което след това се съхранява в батерия и се използва за захранване на електрически мотор, създавайки почти безшумно задвижване с теоретично по-голям обхват от чиста батерия - електрическо превозно средство. Единствената емисия е вода, обикновено под формата на пара.
Hyundai вече използва енергия от водородни горивни клетки в леки автомобили, като пусна ix35 FCEV през 2015 г. и го последва с Nexo миналата година. Въпреки че нито едно от превозните средства не е продадено в големи количества, те са сред първите налични в света автомобили с водородни горивни клетки.
Но K3 се очаква да бъде първият танк, използващ технологията, която осигурява различни тактически предимства. Освен че намалява емисиите и шума, системата също така намалява топлинния сигнал на резервоара и се очаква да подобри надеждността благодарение на намаляването на движещите се части.
Първоначално Hyundai Rotem информира, че първите танкове K3 ще имат „хибридни“ задвижвания, които комбинират водород и конвенционална дизелова технология, но дизеловият аспект ще бъде премахнат с времето.
Първите образци на K3, разработени с южнокорейската армия, се очаква да влязат в производство през 2040 г., отбелязва bTV.
Основен боен танк от следващо поколение (MBT) превъзхожда всички възможности на днешните MBT, осигурявайки по-ефективно използване на мисии с най-новите технологии за бъдеща война, се казва в изявление на Hyundai Rotem.
Като бойно превозно средство, K3 има повече от просто елегантно задвижване в арсенала си. Пртежава по-добри способности за стелт, технология за автономно шофиране и дрон за наблюдение, както и ново 130 мм гладкоцевно оръдие.
Твърди се също, че Hyundai Rotem разработва „стелт“ дизайн на каросерията за вече футуристично изглеждащия танк, който ще предложи на екипажа си „най-съвременна многослойна защита“. Според Army Recognition K3 ще има екипаж от трима души, с водача, присъединен от командир и стрелец в силно бронирана част от корпуса на превозното средство.