Съвет в случай, че индикаторът за ниско налягане на маслото се включи по време на пътуване. Има голямо разнообразие от мнения и материали по тази тема. Назовават се всякакви причини за сработването на вредния индикатор - от ниско ниво на маслото до повреди на маслената помпа, различни течове, повреди на уплътненията и т.н.
Въпреки това, първо, нека формулираме основното правило: Какво трябва да се направи в такива случаи?
Много е просто:
Необходимо е незабавно да включите "аварийките", да преместите колата извън пътя и да изключите двигателя!
Строго невъзможно е да се шофира без масло. Като напомняне, то не само смазва, но и охлажда, измива и премахва мръсотията.
Следващата стъпка, за съжаление, е неприятна: трябва да се обадите на репатрак. В същото време не забравяйте, че без работещ двигател колата ви остава без спирачки.
Но има шанс колата да потегли със собствени сили.
Шанс
Все още има вероятност причината за неизправността да е ниско ниво на маслото. При това, ако ниското ниво не е причинено от повреда на картера, дефектирало уплътнение или други механични проблеми. Ако няма очевидни признаци на теч, като маслена локва на асфалта, тогава възможната причина е в маслото или в разсеяността на собственика. В този случай е достатъчно да долеете маслото и безопасно да шофирате (ако, разбира се, светлината изгасне).
В по-голямата част от автомобилите все още има масломерна щека. Но има и автомобили, които са конструрани без такава: така са организирани някои модели на Audi, Geely, Alfa Romeo. В този случай остава да се съсредоточите върху сензора за ниво.
Имайте предвид, че внимателният шофьор ще забележи признаците на намаляване на нивото на маслото предварително: индикаторът ще започне да мига на завои или по склонове.
В критична ситуация поне малко моторно масло е по-добро за всеки двигател, отколкото никакво!
Какъв вид масло трябва да долея? С фабричните препоръки няма как да сбъркате. Но ако по пътя се окаже, че багажникът е празен, а цивилизацията все още е далеч, трябва да налеете това, с което можете да се сдобиете. Дали ще го вземете от спрял на сигнал колега, от бензиностанция, или в крайпътно магазинче – няма значение.
Естествено, категорично забранено е да се слага масло за скоростни кутии: маслото все пак трябва да бъде задвижвано и неговата качествена група трябва да бъде възможно най-близо до препоръчаната. След това можете бавно да продължите напред, като избягвате ненужните натоварвания на двигателя по всякакъв възможен начин. И при първа възможност маслото трябва да бъде заменено напълно.
Често се казва, че запушен маслен филтър може да е причина за светлината на маслото. Но всъщност филтърът има байпасен клапан, който ще спре почистването на маслото, но няма да му попречи да циркулира през системата.
Какво препоръчват "официалните власти"?
Проучване се допита до представителствата на автомобилните компании относно светването на индикатора за маслото. Е, официалните лица очаквано заеха отбранителна позиция. Представители на Mitsubishi, Audi, Citroen, Renault, Mazda, Porsche, Kia, Brilliance единодушно посъветваха да изключите двигателя, да проверите нивото на маслото и, ако е добре, да не правите нищо сами, а да стигнете до официалния сервиз с репатрак.
Любопитното е, че най-"демократични" се оказаха Skoda и Volkswagen, които поне намекнаха, че в критична ситуация е възможно да се долее масло с някаква друга толерантност, която се различава от препоръчаната.
Гаражните майстори препоръчаха почти същото:
"В случай на предупредителна светлина за налягането на маслото, когато двигателят работи, спрете възможно най-скоро в съответствие с правилата за движение, изключете двигателя и се свържете с дилъра на колата, за да отстраните неизправността, тъй като недостатъчното налягане в системата за смазване може да доведе до повреда на двигателя."
И за доливане:
"Използвайте само препоръчани течности и смазочни материали."
Ето какво казват за това на свой ред специалистите:
– Манометърът за налягане на маслото на арматурното табло на автомобила може да се задейства по няколко причини. Ако това се случи, когато запалването е включено и след няколко секунди спре да гори, няма проблем. Системите за самодиагностика проверяват състоянието на сензорите и индикаторите.
Включването на светлината на празен ход или ниски обороти може да означава проблем с двигателя. Жълтата светлина показва недостатъчно ниво на течността. Червената светлина показва, че няма достатъчно налягане в смазочната система.
Когато светлината е активирана, си струва да проверите нивото на маслото в двигателя и да го допълните. Ако няма достатъчно масло и има изобилни следи от смазка на земята, това може да означава сериозна повреда. Трябва незабавно да се свържете със сервизния център, за да идентифицирате неизправността.