Швейцарската компания Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG обяви старта на производството на средномоторната суперкола Maguari HS1 GTS, снабдена с бензинов V10 с мощност от 1200 конски сили. Общо ще бъдат произведени 300 бройки през идните шест години.
Оригиналната испанска компания Hispano Suiza е била основана през 1904 година и до Втората световна война успешно се е конкурирала с Bentley, Bugatti, Maybach и Rolls-Royce, а днес под името Hispano Suiza съществуват две компании независими една от друга, които не могат да си поделят легендарното име.
Съвременната испанска Hispano Suiza Cars е създадена през 2019 година от Мигел Матеу, правнук на Дамиана Матеу - един от основателите на едноименната компания в началото на 20-ти век. Hispano Suiza Cars произвежда електрическата хиперкола Carmen, чиято премиера се състоя преди три години в Женева.
Зад швейцарската компания Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG стои известният австрийски дизайнер Ървин Лео Химел, който през 90-те години работеше за Audi.
През 2010 година Химел купи правата върху марката Hispano Suiza и реши да излезе с нея на съвременния пазар на луксозните автомобили. Говорейки за историческия контекст, тази компания поставя акцент върху Марке Биркигт, швейцарски инженер и предприемач, на който е принадлежала идеята за създаването на оригиналната автомобилна компания Hispano Suiza и който всъщност е бил нейният главен инженер, докато испанските партньори повече са отговаряли за финансите и управлението.
Концепцията за средномоторна суперкола собствена разработка Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG показа още през 2010 година, но едва към 2019-а бе представен предсерийният модел Maguari HS1 GTC, сглобен с употребата на възли и агрегати от Audi R8.
След премиерата на предсерийната кола швейцарската компания замлъкна за три години, а миналия февруари в медиите се появи съобщение за фалит.
Всъщност фалира не самата швейцарска компания, а нейният австрийски филиал Hispano Suiza Engineering GmbH, който курираше разработката на суперколата.
Първоначално се планираше тя да бъде пусната в производство през 2020 година, но за ради пандемията от К-19 плановете се объркаха, а финансовото състояние на компанията се оказа силно подкопано.
Въпреки това, компанията майка Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG с щаб-квартира в швейцарския Цуг все още си е жива и този месец обяви за старта на производството на толкова чаканата суперкола. То ще се извършва на собствена площадка до Мюнхен.
Списанието Carscoops уточнява, позовавайки се на компанията, че сглобяването ще започне през април и до края на годината швейцарската Hispano Suiza ще може да покаже серийни автомобили в рамките на различни публични мероприятия. Доставките за клиенти ще започнат през 2023 година.
Серийната суперкола, чиито рендери може да се видят, се нарича Maguari HS1 GTS, тоест, спрямо предсерийния модел е променена само последната буква. Ключовата дума Maguari е запазена и прави препратка към южноафриканския щъркел, който е и логото на компанията Hispano Suiza.
Каросерията на колата е с дължина 5.1 метра. Има алуминиева структура и външни панели от карбон. Двигателят за последните 3 години на модификации май е станал по-мощен, възможно е да е силномодифициран 5.2 литров атмосферен V10 от Audi. Maguari HS1 GTS е с увеличен работен обем до 5,5 литра, а две турбини осигуряват впечатляваща мощ: 1200 конски сили при 8400 об/мин и 1100 Нм при 6700 об/мин.
Скоростната кутия е седемстепенен автомат от тип DCT (с два съединителя), задвижването е задно. До 100 км/ч Maguari HS1 GTS ускорява за по-малко от 2,8 секунди. Максималната скорост на теория е над 400 км/ч, но на практика е ограничена до 360 км/ч.
За шасито е заявено някакво хибридно окачване и карбоново-керамични спирачки с диаметър 440 мм и 6 бутала.
Размерът на гумите е 285/35 ZR 22 отпред и 335/30 ZR 23 отзад. Теглото на колата е 1890 кг.
Цената на Maguari HS1 GTS все още не е обявена, но преди три години бе съобщено, че една бройка ще струва не по-малко от 2.2 милиона евро.