Страшен гаф с премиерата на руския супер електромобил

https://auto.blitz.bg/novini/strashen-gaf-s-premierata-na-ruskiya-super-elektromobil Auto.blitz.bg
Страшен гаф с премиерата на руския супер електромобил

Руският проект за електромобили Monarch бе гръмко обявен още през август. Той се позиционира като разработка на руски електромобил от среден клас в ценовата ниша между 1,8 - 5 милиона рубли.

Тези дни се състоя премиерата на колата в Москва. На журналистите бяха показани на екран много нарисувани картинки и видео, в което разработчиците сглобяват автомобила, като дори електромобилът изминава малко разстояние из цеха за сглобяване. 

Истинската кола обаче претърпя проблеми с логистиката: тя трябваше да пристигне в руската столица от Новосибирск със самолет, но до Москва в деня на презентацията си тя така и не успя да стигне. 

Впрочем, присъстващите бяха уверени, че след  два-три дни колата все пак ще пристигне и ще бъде изложена в салона за електромобили и всички желаещи ще могат да я видят. 

Monarch Concept S - засега само на картинка 

Според замисъла на разработчиците, публиката трябваше да види и да се запознае с триото: Concept S, електрически скутер и иновационна зарядна станция към него. Комплексът за зареждане все пак бе представен - той наистина има причудлива форма, напомняща на подова лампа. 

Свети и изглежда интересно, но как работи, без колата така и не стана ясно. 

За концепцията на електрическата кола разказа самият основател на компанията Monarch Алексей Пономаренко.

В своето изложение той разказа, че в Русия се обръща малко внимание на електромобилите, затова той е решил да ликвидира тази кухина, в противен случай "Теслата никога няма да бъде догонена". 

Предприемачът твърди, че е започнал да развива проекта за руските електромобили със свои собствени пари, надявайки се с течение на времето да успее да привлече инвестиции. Такива има и в момента, както на частни лица, така и на компании, но делът им е не повече от 7%.  

"Защо смятам, че при нас всичко ще се получи? Имаме свободна пазарна ниша", увери той.

Пономаренко разказа на присъстващите, че най-главното вече е свършено - сформиран е екипа, който сам на практика е разработил автомобила - от двигателя, до таблетите и дръжките на вратите. 

Алексей Пономаренко (в центъра) и екипа от разработчици

За първия етап парите са стигнали, но без инвестиции вторият етап - серийното производство на електромобила - няма да може да се осъществи. 

Всъщност презентацията бе посетена от доста инвеститори - действащи и потенциално. Загадка остава как толкова много са били накарани да присъстват. 

Парите са необходими, в частност, за да се поръчат на германски компании за електромобила "нормално шаси, за да може автомобилът да се рулира". Става, видимо, дума за бъдещ разработки, защото все пак бе заявено, че Concept S благодарение на усилията на руските инженери на практика вече е готов. 

Пономаренко също отбеляза, че засега не се планира построяването на завод, разработчиците възнамеряват да организират малкосерийни производство на вече действащи площадки. 

Планира се електромобилите да бъдат оборудвани с два типа баерии. Първата, която не се обслужва и без течно охлаждане. Те ще трябва да се сменят в специални пунктове за зареждане. Този метод се използва от някои китайски фирми. 

Минусът при този вид батерии е, че те са тежки. Тежат около 600 килограма. Сменят се обаче доста лесно, чрез праг, но все пак за "прехвърлянето" си е необходима специална станция. Затова пък всичко се случва доста бързо - замяната трае 3 минути.  

Вторият тип батерия - класически, които не се свалят. Разглеждан е също вариант с водородни твърдогоривни елементи, но засега е доста трудно да се намерят разработчици.  

 

Самата концептуална кола присъстващите така и не успяха да видят, но затова пък през цялото време на сцената стоеше електрическа тротинетка. Онзи, който винаги ще се намира в багажника на Монарх.

Ето такава беше презентацията на руския електромобил. 

Вместо електромобил - тротинетка и зарядно.  

Горещи

Коментирай