Пускането на електрически автомобили е включено в бизнес плановете на практика на всичките автомобилни производители. Има още и няколко стартапа, които са създадени с единствената цел да произвеждат електрически автомобили. Някои дори вече успяха да представят своите концепции с доста добри характеристики.
2025 година: масово производство на електромобили
Някои компании вече няколко години произвеждат автомобили с електрически двигатели, други едва започват серийното си производство или планират такова през идните години.
Стратегията на компаниите са такива, че до 2025 одина в продажба да постъпят около 40 нови модела на електрически автомобили. Някои от планираните за пускане модели имат технически характеристки, значително превишаващи работните характеристики на повечето коли с бензинови двигатели.
Проберг и характеристики
На практика всичките планирани за пускане модели на различните автомобилни производители имат голям пробег с едно зареждане и ускоряват много бързи от 0 до 100 километра в час.
Заявеният пробег с едно зареждане се колебае от 270 километра в час с ускоряване до 100 километра за 7.3 секунди на "Мини Купър" до 1000 километра с ускорение до 100 километра в час за 1.9 секунди на "Тесла Роудстър".
Повечето нови модели ще имат средни характеристики: около 500 километра побег с едно зареждане и ускоряване от 0 д 100 километра в час а 3.5-4.5 секунди.
Също е заявена доста по-ниска цена за продажба спрямо наличните на пазара в момента електромобили.
"Фолксваген ID3" е с обявена цена от 34 000 долара. "Тесла Пикап" - под 50 000 долара, Chevy Bolt EV - 37 495 $.
Дизайнерски решения
На практика всичките автомобили разполагат с различия, за които може доста да се говори, но в рамките на този материал ще бъдат разгледани само нестандартните дизайнерски решения в салона и управлението.
Микробусът "Фолксваген ID-Buzz", чието излизане на пазара се очаква през 2022 година, ще има възможността да премества и върти своите седалки по специални пътечки на пода.
Автомобилуъ "GM/Круиз AV", който е анонсиран от концерна "Дженеръл Мотърс", е безпилотен, няма да има педали и волан за управление.
Китайският стартап "Байтон" ще започне доставките на всъдехода си M-Byte още тази година в Китае.
През следващата година се планира старт на доставките в САЩ. Традиционото табло с приборите в него е сменено с 49-инчов сензорен екран.
Сензорни екрани също са монтирани във волана и гърбовете на предните седалки.
Автомобилът ще може да разпознава жестове, ще има вграден Wi-Fi и индивидуално регулируеми седалки.
Специално внимание заслужава BMW iNext. Автомобилът ще има технология за автономно управление при спазването на някои условия, като шофьорът ще трябва да се намесва в случай на необходимост.