Стана ясно защо ремонтите на новите коли са толкова скъпи

  • 26.12.2023 9:59 /
  • 3524 /
  • 1
Стана ясно защо ремонтите на новите коли са толкова скъпи

Тъй като технологиите за подпомагане на водача в превозните средства се разширяват непрекъснато, производствените им разходи и цената на ремонта се увеличават драстично, пише Факти бг.

Не е тайна, че новите и употребяваните автомобили са по-скъпи от всякога, но ново проучване на AAA повдига друг проблем с разходите, за който може би не сте се замисляли. При повреда – дори и лека – ремонтът на тези технически системи може да бъде изключително скъп.

Цените варират в зависимост от различни фактори, но AAA установява, че средно 37.6 процента от разходите, свързани с ремонта на щети от катастрофа, се харчат само за ремонт и калибриране на сензори и камери, използвани за усъвършенстваните системи за управление.

Това включва системи като динамичен круиз контрол и поддържане на лентата, където се задействат радари и камери. Но не трябва да се забравят и по-старите технологии като сензорите за паркиране отзад, например.

„Автомобилите, оборудвани с по-сложни системи за безопасност, са много по-често срещани сега, особено след като NHTSA лобира за правило по-рано тази година, изискващо автоматично аварийно спиране на всички нови коли“, казва Грег Бранън, директор на автомобилното инженерство на AAA.

„Потребителите трябва да са наясно с разходите за ремонт, свързани с тези технологии. Но те също трябва да разберат колко е важно да ги поправят, тъй като неизправните системи могат да доведат до фатален отказ на автомобила."

Задълбочавайки се, AAA оценява няколко конкретни автомобила от моделна година 2023, оборудвани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача. Средно ремонтът и правилното калибриране на радарни сензори добавя между $500 и $1 300 към сметката за ремонт.

Ултразвуковите сензори, често използвани за помощ при паркиране, добавят от $300 до $1 000, докато системите с камери на предното стъкло струват от $900 до $1 200. Отново, това са разходи само за технически системи.

Друга потресаваща статистика в доклада са страничните огледала. Системите за съраунд наблюдение и мъртвите зони често включват сензори и/или камери в страничните огледала и могат да добавят от $740 до $1 600 към цената на ремонта.

AAA изчислява, че това може да бъде 70.8 процента от цената на простата подмяна на огледалото.

Въпреки че такива системи със сигурност увеличават цената, няма съмнение, че тези функции спасяват животи. Проучване на Застрахователния институт за пътна безопасност установява, че колите, оборудвани с автоматично аварийно спиране, са имали 43 процента по-малко удари отзад и 42 процента по-малко наранявания на водача е пасажерите в колата.

 

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • Карам яко
    26.12.2023 11:46
    Аз карам каляската доде връви,после я фъргам и купувам друга! Сервизите са за хора с дебели нерви и портфейли!