Концернът Volkswagen AG запази първото си място сред автопроизводителите по отношение на глобалните продажби. През 2018 г. той е продал 10,8 милиона автомобили - плюс 0,9% от показателите си за 2017 година.
Renault-Nissan-Mitsubishi заема второ място в световната класация, като продажбите им са нараснали с 1,4% до 10,7 млн. машини. Компанията Toyotа е трета, а продажбите й възлизат на 10,6 млн. автомобила.
Оказва се, обаче, че тази класация трябва да се възприеме с уговорка, ето защо. Работата е там, че Volkswagen взима предвид статистиката на всичките си марки, включително Scania и MAN, които произвеждат камиони и автобуси. Toyota е включила в статистиката камионите Hino. В същото време, Renault-Nissan-Mitsubishi не произвежда тежка техника.
Новият Volkswagen Golf 8-мо поколение бе запечатан на СНИМКИ без камуфлаж
Ако се отчитат само леките автомобили и леките превозни средства, то палмата на първенството отива при Renault-Nissan-Mitsubishi, Volkswagen е на второ място, а Toyota е на трето място.
Но дори и в този случай, разликата между гигантите е само 200-400 хиляди машини, което показва, че тройката на лидерите са много близо един до друг.
Mitsubishi Eclipse Cross стана SUV №1 в Германия за годината
Вътре в Renault-Nissan-Mitsubishi се наблюдава многопосочна динамика. Nissan остава лидер с 5,65 милиона продадени автомобила, въпреки че показатеите му са с 2,8% по-ниски в сравнение с 2017 година. Renault продаде 3,88 милиона автомобила - плюс 3,2%. А Mitsubishi е най-бързо растящият: продажбите на най-младата марка от алианса скочиха с 18%, до 1.22 млн. автомобила. /auto.blitz.bg