Отговори на тези въпроси ни дава статистика на Auto-Consulting, показваща разпределението на леките автомобили в европейските страни по възраст.
От направените заключения става ясно, че според разпределението на автомобилите по възраст в европейските страни, най-голям дял нови автомобили (до 2 години) са регистрирани в Люксембург - 19%. В същата страна е най-малък и делът на старите автомобили над 20 години – едва 5%, информира fakti.bg.
Повече или по-малко сходни са показателите и в други добре развити в икономическо отношение западноевропейски страни: Швеция, Франция, Белгия, Нидерландия, Дания, Норвегия, Германия, Швейцария - всички те имат висок дял на нови коли под 2 години (10-16%).
Около 20% от автопарка в тези страни е зает от нови автомобили на възраст 2-5 години, като делът на старите коли над 20 години също е минимален - около 5-10%.
В Европа, естествено има и аутсайдери, като едва ли е учудващо за някой, че България е сред тези страни: Литва, Латвия, Румъния, Кипър, Естония, Полша и България са страните, където делът на новите коли е около 3-5%, а значителна част от автопарка е съставен от автомобили на възраст над 10 години - около 70-80%.
В България делът на новите автомобили до 2 години у нас е около 2%, на 3-5 години – едва 4%. Е, делът на старите автомобили е почти най-висок сред европейските страни - колите на възраст между 10 и 20 години у нас се изчислява на 40%.