Автомобилистите, купуващи колите си през интернет, предпочитат да не харчат за целта лично време - те сключват сделките в работните часове на деня. Това изясниха анализаторите от автомобилната онлайн услуга Autospot.ru.
Също така изследването е установило кои са дните от седмицата или декадите от месеца предпочитани за покупката на автомобил.
От компанията отбелязват, че годишният пик на активността на купувачите тази година се е изместил от есенните месеци към юни, който през другите години не се е отличават с виден ръст в продажбите на нови коли. През текущата 2020 година най-слабият месец по продажби на нови коли е бил месец април, на който се падат само 4% от сключените от началото на годината сделки.
"2020 година не бе съвсем типична. Пандемията от коронавируса премести ръста в продажбите от второто на третото тримесечие, в което в обичайните години се наблюдава затишие - отложеното търсене си каза думата", казва генералният директор на Autospot.ru Дмитрий Андреев.
Голям интерес предизвикват другите материали на изследването. Оказва се, че продажбите във всеки един от месеците се увеличават на 20-о число, когато работодателите започват да изплащат заплатите. Най-често на 20-о, 21-во и 22-ро число.
В същото време дилърите, желаейки да изпълнят таргета, започват да предлагат по-привлекателни намаления и подаръци, отбелязват анализаторите. Съдейки по ръста на търсенето, намаленията работят.
Сред дните от седмицата най-популярни за закупуване на кола са не почивните дни, а понеделник и вторник, в течение на които се сключват почти една трета от всичките сделки за седмицата (30,4%). Колкото повече се приближаваме до почивните дни, толкова по-малка се оказва активността на купувачите.
В хода на изследването са бил установени и най-подходящите за сключване на сделка часове. Това е обедното време - от 11 часа до 16 часа.
Пикът на активността се пада на 13 часа. В този час се сключат 6,9% от всичките сделки.
"По този начин, може да се прогнозира пика в продажбите през идните три месеца: през септември. например, най-голямо търсене в дилърите ще се наблюдава през понеделник на 21-число, по обед", убеден е директорът по маркетинг на Autospot.ru Ярослав Шипачев, прогнозиращ също пикове в продажбите във вторник 20 октомври и понеделник 23 ноември.
В офлайн - в салоните на официалните дилъри - активността протича малко по друг начин, но все пак има някакво сходство. За това, как стоят нещата с активността на купувачите в офлайн режим, разказва изпълнителният директор на компанията "Келес Рус" Вадим Артамонов:
"В автобизнеса, както и в другите бизнеси, има сезонност. По правило, търсенето на коли се увеличава през есенните пролетните месеци и есента. Активността на купувачите се управлява както от самите дилъри, които предлагат намаления и бонуси, така и автомобилните производители, провеждайки акции, а също и държавата, прилагаща системни мерки - програма за субсидиране на кредити за определени категории граждани.
Но сезонността може да зависи от редица други причини, включително и от моделната гама. Ярък пример за това са колите на Chevrolet в масовия сегмент, с чието реализиране ние се занимаваме.
Например, търсенето на моделите Nexia и Cobalt се увеличава не само през есента и пролетта, но и в края на лятото, когато компаниите обновяват корпоративните си паркове, готвейки се за новия бизнес сезон.
Що се отнася до хечбека Chevrolet Spark, то продажбите му се увеличаващ също в края на февруари и началото на март, естествено, това е свързано с Международния ден на жената.
Увеличаването на търсенето в края на всеки месец се обяснява с желанието на дилърите и отделите по продажби да изпълнят таргетите.
Като резултат се продават повече коли, за да се изпълни месеца. Особено, ако става дума за последния месец на тримесечието, полугодието или годината.
Реално, автомобилът може да е бил купен в началото на месеца или дори по-рано, а клиентът да е чакал доставка.