През последните години много производители на автомобили обърнаха поглед към електрическите превозни средства и започнаха активно да ги рекламират на пазара. Но въпреки всички подобрения, настъпили в тази област, американците все повече отказват да купуват електрически автомобили. Какво им пречи да преминат към зелени технологии ?
Снимки от отворени източници
Според Insider, според проучване на JD Power, от януари до март 2023 г. делът на отказалите се от покупката на електрически автомобил се е увеличил от 17,8 на 21 процента .
Това предизвиква загриженост сред производителите на електрически превозни средства и изследователите, които продължават да търсят начини да заинтересуват автомобилистите от тази нова технология.
Една от основните причини американците да се откажат от електрическите превозни средства е високата цена на автомобилите. Въпреки факта, че производителите постепенно намаляват цените на електрическите автомобили, те все още са по-скъпи от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Освен това някои потребители се страхуват, че цената за смяна на батериите ще бъде висока.
Друга причина за изоставянето на електрическите превозни средства е малкият брой зарядни станции. Въпреки че инфраструктурата за зареждане на автомобили непрекъснато се подобрява, много собственици на електромобили изпитват затруднения да зареждат колите си по време на дълго пътуване.
Освен това много потребители се оплакват от ниската скорост на зареждане и неудобството при обслужването на електрически превозни средства. Някои се притесняват от това как електрическият автомобил се държи при екстремни температури, както и от факта, че няма достатъчно специализирани сервизи.
Важно е да се отбележи, че не всички собственици на автомобили в САЩ са скептични към електрическите превозни средства. Според проучване на JD Power 21% от анкетираните все още планират да закупят електрическо превозно средство, а 27% смятат, че това е много вероятно.
В светлината на нарастващите изисквания за намаляване на въглеродните емисии и намаляване на замърсяването, много страни по света, включително САЩ, увеличават усилията си за разширяване на инфраструктурата на зарядните станции и субсидиране на закупуването на електрически превозни средства.
Важно е да се отбележи, че електромобилите вече не са нови за автомобилния пазар и технологиите за електромобили непрекъснато се подобряват, включително подобрения в обхвата и скоростта на зареждане.
Така че, докато има бариери пред въвеждането на електрически превозни средства на масовия пазар в САЩ, се надяваме, че технологията постепенно ще стане по-популярна в бъдеще.