Представеният през 2013 г. компактен хечбек BMW i3, който съществуваше както в хибридна, така и в изцяло електрическа версия, беше свален от поточната линия преди три години.
Общо 45 100 от тези автомобили са продадени в чужбина, по-голямата част от тях все още работят и бавно започват да изискват нови високоволтови батерии. Много хора са сигурни, че притежаването на електрически автомобил е евтино, но има един голям проблем.
Както се вижда от възмутените отзиви на собственици на i3 в социалните мрежи, инсталирането на нова батерия с работата струва 33–38 хиляди щатски долара, а един клиент трябвало да плати даже 71 хиляди долара!
Това е въпреки факта, че в края на производството на колата препоръчителната цена на производителя за ново BMW i3 варираше между 45–52 хиляди долара, в зависимост от версията.
Защо внасянето от Китай на много по-евтин Volkswagen не е добра идея
Не е изненадващо, че много собственици на BMW i3 предпочитат да решат проблема по други начини. Смята се, че батерията i3, състояща се от осем модулни клетки, не се поврежда веднага, а постепенно, което прави възможно смяната не на цялата батерия, а само на изтощения модул, чиято цена е около 3500 долара. BMW не прави това, но има сервизи и специалисти, които са готови да работят блок по блок в батерията. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!