На шофьорите е разяснено в какви случаи трябва спешно да се смени резонаторът на автомобила. Един от елементите на изпускателната система на автомобила е резонаторът, който се намира между катализатора и ауспуха. Основните задачи на резонатора са да изглади газовите пулсации, които възникват в изпускателния тракт по време на работата на двигателя, както и да намали температурата на отработените газове.
Потокът на отработените газове е неравномерен, по правило това е постоянен пулсиращ поток от отделни порции газ. Пулсациите на изхода съответстват на работните цикли на двигателя, поради тяхното хаотично смесване и „натискане“ един срещу друг може да възникне съпротивление.
В резултат на това мощността може да намалее и разходът на гориво ще се увеличи. При проектирането на изпускателна система разработчиците са изправени пред задачата да направят тези пулсации възможно най-подредени, за да предотвратят обратната реакция в изпускателната система.
Всъщност резонаторът е вид лабиринт, при преминаването през който изгорелите газове забавят скоростта и частично намаляват температурата си, в резултат на което акустичният фон намалява. Има комбинирани резонатори (с това са оборудвани всички съвременни автомобили) и спортни - с намалено съпротивление.
Техният дизайн е много внимателно изчислен във фабричните стендове, за да се постигне максимална ефективност при отстраняване на газовия поток. Има и резонатори с директен поток, чиято конструкция е насочена към безкомпромисна ефективност на отработените газове. Такива резонатори се използват само на състезателни автомобили.
Резонаторът може да се повреди по два начина: изгаряне на външната обвивка и разрушаване на вътрешната структура - изгаряне на тръби и стени. Поради тази повреда нивото на шума може да се повиши и в купето да се появи миризма на изгорели газове. При първите признаци на повреда на резонатора трябва незабавно да се смени или да се извърши качествен ремонт.