Скриха шапката на Мъск: Създадоха електромобил без батерия, изминаващ хиляди километри

  • 27.12.2022 8:53 /
  • 266760 /
  • 11
Скриха шапката на Мъск: Създадоха електромобил без батерия, изминаващ хиляди километри

Швейцарският стартъп nanoFlowcell, който се занимава с изследвания и разработки в областта на батерии с проточни клетки, представи новия си проект - Quantino Twentyfive. Всъщност това е нова версия на хечбека Quantino - компактно купе, което дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2015 г. Но сега това е четириместен роудстър с с изцяло нова технология на задвижване, пише Факти бг.

Quantino Twentyfive е оборудван с четиримоторен силов тракт (по един електрически двигател на всяко колело). Мощността на всеки електродвигател е 59 kW (80 к.с.). Двигателите се захранват от система, състояща се от два резервоара с патентования от компанията би-ЙОНен течен електролит: единият с положително заредени йони, а другият с отрицателно заредени. Помпите задвижват течностите през специален модул с йонообменна мембрана, който произвежда електрически ток..

В Quantino Twentyfive електролитът се съхранява в два резервоара от по 125 литра. С пълни резервоaри автомобилът може да измине 2000 км. Роудстърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.0 секунди, а максималната му скорост е принудително ограничена от електрониката до 250 км/ч. Цената на Quantino Twentyfive и началото на производството не се споменават.

В същото време стартъпът обяви откриването на клон в Ню Йорк, където планират да установят производството на въпросния електролит bi-ION. Съставът на "горивото" не се разкрива.

Известно е само, че има доста висока енергийна плътност - 600 Wh/kg. Както се твърди, bi-ION е абсолютно безвреден за околната среда и отработената течност може да се източи в канализацията. Към момента обаче в никоя страна по света няма инфраструктура за зареждане и източване на електролит. Възможно е първи да са САЩ.

nanoFlowcell Holdings е основана през 1996 г. Стартиращата компания показа първата си електрическа кола с проточно-електролитно захранване - Quant - на автомобилното изложение в Женева през 2014 г. На следващата година дебютира приличащият на купе хечбек Quantino. Серийното производство на двата модела беше планирано да започне през 2016 г., но това така и не се случи. Година по-късно стартъпът демонстрира нова итерация на концепцията Quant и публикува няколко прессъобщения за успешните пътни изпитания на Quantino.

През 2021 г. nanoFlowcell се премести в Лондон и обяви проекта Quant City – град, проектиран от известната архитектка Заха Хадид. Идеята е в този град да се произвеждат Quant електрически автомобили и bi-ION електролит за тях. Там се предвижда да бъдат разположени и изследователските и обучителни центрове на nanoFlowcell. Засега обаче Quant City съществува само виртуално. Може би ще бъде построен в САЩ.

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • СкъсанЛявЧервенШушон
    27.12.2022 11:10
    God Bless America!
  • Rapira
    27.12.2022 11:28
    Фейк новина. Опитен образец, така е от 2015 г.
  • ПробитДесенШушон
    27.12.2022 12:18
    Господи Блъсни Краварника!
  • Plamen
    27.12.2022 12:25
    Това е добре ,ама колко ще струват тия йони за зареждане!!!!
  • Robot sym
    27.12.2022 21:24
    Shte syberat parichkite na lekovernite i shte izcheznat barabar s grada i hechbeka.
  • Дивергент
    28.12.2022 0:02
    Да не харчи по 100 евро на километър?
  • Дивергент
    28.12.2022 0:06
    Пак е с батерия, но вместо да зареждаме батерията с ток, ще сменяме разредения електролит със зареден. Просто допълнителни разходи за шофьора.
  • Aaaaz
    28.12.2022 0:20
    И тролейбусите са без батерии.И минават повече километри.И са изобретени по-рано.И.т.н......
  • Fulaja
    28.12.2022 6:02
    Hrozna propaganda
  • Трошка
    28.12.2022 7:35
    Малка подробност е къде ще се зарежда нов електролит, като първия си изпее 2000-те километра пробег, и какво става като се скапе йонообменната мембрана, недай Боже на път.
  • Юлий
    30.12.2022 17:18
    Глупостички на килограм! Дръжте се новият Тесла убиец идва!