Skoda Kodiaq Scout пори преспите със задвижване 4х4 и висок просвет

https://auto.blitz.bg/novini/skoda-kodiaq-scout-pori-prespite-ss-zadvizhvane-4kh4-i-visok-prosvet Auto.blitz.bg
Skoda Kodiaq Scout пори преспите със задвижване 4х4 и висок просвет

Преспите сняг и непочистените пътища все по-често тласкат потребителите към покупката на автомобил с повишена проходимост. Днес тези коли носят модерните имена кросоувър или SUV, а в миналото бяха наричани просто всъдеходи или джипове. Вече почти всички автомобилни марки имат в гамата си поне един такъв модел, а някои предлагат дори по няколко варианта. Един от най-атрактивните и практични кросоувъри на пазара е семейният модел на чехите Skoda Kodiaq.

Големият кросоувър е флагман на чешката марка и е дълъг 4,70 метра, широк е 1,88 метра и е висок 1,67 метра, а междуосието му е цели 2,79 метра. Преди няколко месеца Skoda Kodiaq получи оптичен пакет Scout, който направи модела още по-стилен и подсили визията му на всъдеход. По-ефектният външен вид на модела не е само маркетингов трик. Новата версия Kodiaq Scout е с увеличен просвет от 194 мм, въпреки че от разстояние е много трудно да се различи стандартния Kodiaq от новия Kodiaq Scout. Най-забележимите детайли на Kodiaq Scout са бронята с декоративни сребърни защитни елементи и табелката Scout на предните калници.

В интериора седалките са тапицирани с комбинация от алкантара и черна кожа, а логото Scout е изписано върху облегалките. При Skoda Kodiaq Scout под дъното на колата са поставени метални защитни елементи, които да пазят двигателя, а спирачките и горивните тръбопроводи са допълнително защитени.

Най-съществената разлика е, че Kodiaq Scout има по-добра геометрична проходимост. Ъгълът на атака отпред и отзад са съответно 22 и 23,1 градуса спрямо 19 и 15,5 градуса съответно за стандартния модел. Версията Scout е малко по-проходима от обичайното и може да атакува по-агресивни терени и по-високи бордюри. За шофиране извън асфалта се предлага пакет за офроуд. Той се предлага като опция и за обикновения Kodiaq, но в Scout е усъвършенстван.

При натискане на бутона Off Road се променят настройките на ABS, стабилизиращата система ESP, педала на газта, адаптивните амортисьори и симулирането на заключване на предния диференциал. Нископрофилните 19-цолови гуми и малкият ход на окачването не предразполагат Kodiaq Scout към подвизи в офроуда. Ако искате да имате добра проходимост в преспите, заложите на утвърдени зимни гуми, които предлагат прецизно сцепление и приятно шофиране на снега.

На българския пазар Skoda Kodiaq Scout се предлага с четири двигателя, в съчетание с две скоростни кутии и задвижване на всички колела 4х4. Бензиновите версии на кросоувъра са с 1,4-литров турбомотор 1.4 TSI с мощност 150 к.с., комбиниран с 6-степенна механична и със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител, и 2,0-литров турбомотор 2.0 TSI със 180 к.с., комбиниран само със 7-степенна автоматична трансмисия. Дизеловите варианти 2.0 TDI се задвижват от 2,0-литров турбодизелов мотор във варианти с мощност 150 к.с., както с 6-степенна механична, така и 7-степенна автоматична трансмисии, а най-мощният турбодизел 2.0 TDI със 190 к.с. е наличен само със 7-степенен автоматик DSG.

Бензиновият Kodiaq Scout 2.0 TSI атакува с лекота планинските серпентини, без да се затруднява със стръмните наклони и изкачвания. 2,0-литровият агрегат не се предава по нагорнището, особено ако селекторът на автоматичната трансмисия DSG със 7 скорости е поставен в спортен режим. В този случай кутията поддържа по-ниски предавки и ускорението на автомобила е по-лесно. По планинските пътища помага и ръчното управление на трансмисията, което може да се осъществява от планките зад волана, без да сваляте ръцете си или от селектора на централния тунел.

Най-добър от всички е по-мощният турбодизелов агрегат със 190 к.с., разполагащ с максимална тяга от 400 Нм още от 1750 об/мин. Двигателят е гъвкав и еластичен, като работи тихо и плавно. 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG реагира много бързо при смяна на предавките и не се налага водачът да се възползва от планките зад волана. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,6 секунди, а разходът на гориво в смесен цикъл е само 5,7 л/100 км.

В сравнение с конкурентите си, новата Skoda Kodiaq Scout се справя чудесно на заснежените пътища. От бутона Mode изберете режим Snow и кросоувърът ще ви прекара с лекота през снежната стихия. Моделът серийно е оборудван със система за двойно задвижване 4х4, която осигурява сцепление и на хлъзгави пътища. Новият Kodiaq Scout е просторен семеен кросоувър, изработен от качествени материали на ниво, близко до премиум сегмента. Моделът с по-стилен външен вид и по-добра проходимост, обаче е с 5330 лева по-скъп от Kodiaq в ниво на оборудване Style.

Технически характеристики

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG 4х4

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

190 к.с. максимална мощност при 3500-4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1900-3300 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на дизел

150 г/км емисии на СО2

77 680 лева цена на модела

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Dinko
преди 5 години

За толкова пари си вземи поне оригинала - VW.

Откажи