Шок: В Европа искат да забранят джиповете, но...

  • 02.10.2019 10:17 /
  • 5284 /
  • 0
Шок: В Европа искат да забранят джиповете, но...

Всъдеходите са наричани убийци на климата и хората, организират се "кръстоносни походи" срещу тях, иска се тяхната забрана. Експертите са на мнение, пишман еко активистите ще докарат на индустрията голяма беля. 

Европейските активисти от различни движения - от "зелени" до онези, които се обявяват за безопасност по пътищата, заедно до един са се опълчили против джиповете, причислявайки към тях дори хечбеците с увеличен просвет и красиви брони. 

Най-много хората загиват при катастрофи с джипове. Освен това, те замърсяват нашата Земя. Затова те трябва да бъдат забранени или да бъдат обложени с данъци, а собствениците на такива автомобили по всячески начин трябва да бъдат порицавани. 

Такова обществено мнение се е създало за джиповете в Европа. 

То активно се лансира и в социалните мрежи, и чрез медиите. 

Толкова лоша слава нямат нито камионите, нито спортните автомобили. 

Но активистите допускат голяма грешка, посочва германското специализирано издание Auto Motor und Sport. Те въобще не разбират своя враг. Питайте ги, какво е това всъдеход и те ще ви опишат каквото и да е, но не и самия джип, твърди изданието. 

Активистите дори не знаят, колко е малък процента на джиповете в автопарка на Германия. 

По данни на Kraftfahrtbundesamt, в момента в Германия има 3 144 333 джипа.

Това е само 6,7% от всичките регистрирани автомобили. Но основното е, че сред тях истински всъдеходи на практика няма. Към този клас се отнасят, например, Fiat Sedici (Suzuki SX4), Citroеn C4 Cactus,  BMW X3, Porsche Cayenne и Macan и дори Jaguar E—Pace. 

Всичкото това са кросоувъри, оборудвани точно както са оборудвани и седаните, и комбитата, които често дори нямат задвижване 4х4 и са само с 5 сантиметра по-високи от хечбеците. 

Истинските всъдеходи на свой ред са, например, Ford Explorer или Lada 4x4 Niva.

Активистите от разни движения просто не различават тези коли една от друга и затова им придават лоша слава. 

Специално за еколозите и другите така наречени борси с джиповете изданието публикува уточнение. 

За всъдеходи се смятат онези автомобили, които имат задължително: 

система за постоянно 4х4 задвижване на колелата;

снабдени са с поне една блокировка на диференциала (или някакво подобно устройство);

способни са да се катерят по 30-градусови наклони;

имат ъгъл на предния надвес най-малко 25 градуса;

ъгъл на заден надвес - най-малко 20 градуса;

не се преобръщат, накланяйки се на 20 градуса;

притежават пътен просвет не по-малък от 180 мм;

пътният просвет до дъното да е не по-малък от 200 мм.

В следващия път, когато политик или активист, качил се на трибуната, поиска специален данък върху джиповете, изданието предлага той да бъде попитан, какво точно има предвид?

Автомобилите с резервно колело на задната врата? Който има големи пластмасови брони. Подразбира ли се определението всъдеход от средния разход на гориво над 10 литра на 100 километра?

Или съпротивлението на въздуха е над 0,35? Също така, експертите припомнят, че автомобилите, смятани за всъдеходи в Германия, в САЩ са най-обикновени компактни автомобили с увеличени възможности за шофиране по черни пътища.

С това изданието не спира да издевателства с активистите, давайки различни куриозни примери. 

Например, джип като Ford EcoSport има еднолитров мотор и  гори 5,5 литра бензин на 100 километра, "издишайки" в атмосферата само 125 граммов CO2 на километър.

При това седанът Alfa Romeo Giulia гълта бензин като за последно. "Всъдеходът" VW T—Roc има пътен просвет от 161 мм, а комбито Audi A4 Allroad Quattro - 180 мм.

Тоест външният вид не прави автомобила джип, както и монтирането на карбонови спойлери не превръша колата в супер кола. 

Въпросът с класификацията на всъдеходите, в края на краищата, ще доведе до отговора на въпроса що е то, с което противниците на джипове се борят - Mercedes—Benz C—класа или Renault Clio.

Искате да научавате най-интересното и най-новото от света на автомобилите? Харесва ви да четете съвети за вашата кола или да се наслаждавате на ретро кадри от автомобилната история? Тогава ни харесайте във Фейсбук! 

КОМЕНТИРАЙ