Ще си зареждаме електромобилите по-лесно пред блока, ето как

https://auto.blitz.bg/novini/shhe-si-zarezdame-elektromobilite-po-lesno-pred-bloka-eto-kak Auto.blitz.bg
Ще си зареждаме електромобилите по-лесно пред блока, ето как

В жилищните комплекси в градовете да бъдат обособени места за зареждане на коли на ток. А правилата за инсталиране на зарядни станции в личния гараж или на личното паркомясто да бъдат облекчени, пише Труд бг.

Това поискаха от Асоциацията на собствениците на електромобили в България (АСЕБ) на среща в парламента, на която присъстваха представители на министерства, агенции и депутати от различни партии.

В момента, ако човек иска да сложи зарядна станция на личното си паркомясто в нова жилищна кооперация, трябва да събере подписи за съгласието на всички съседи, което често става доста трудно, каза Борис Колев от АСЕБ.

Самите процедури за изграждане на зарядните станции също са твърде сложни. А цената на една лична зарядна станция в гаража е около 1500-2000 лв.

За изграждането на зарядна станция на тротоара в жилищен квартал изискваните документи са прекалено много, обединиха се всички участници в срещата.

Пламен Младенов от КЕВР заяви, че ако има държавна политика за стимулиране на електрическите автомобили, са готови да улеснят правилата за присъединяване на зарядни станции към електропреносната мрежа.

Той дори посочи като добър пример Норвегия, в която има стимули за работодателите, които направят зарядни станции за коли на ток на паркингите си.

Да бъдат разграничени чисто електрическите коли от хибридите, поискаха още от АСЕБ. Като колите само на ток да бъдат със зелени номера, предлагат още от асоциацията. Така няма да има нужда да лепят стикери на предното стъкло, за да паркират безплатно в синя и зелена зона в столицата. 

На всеки 50 или 80 километра край магистралите от пътната агенция да предвиждат места за изграждане на зарядни станции, поискаха още собствениците на електромобили.

А след това тези места да се предоставят чрез търг на различни оператори. В момента в България има 350 зарядни станции и човек може да направи с кола на ток обиколка на цялата страна. Проблемът е, че няма обобщена информация къде се намират тези станции, кои работят и кои в момента са заети със зареждащи се автомобили.

Въвеждането на безплатни винетки за коли на ток също би било стимул за покупката им, а разходът за бюджета няма да е голям, защото само 0,078% от автомобилите в страната са на ток.

Електричеството по-изгодно от бензина

86% от автомобилите са над 10 години

86% от колите в страната са над 10-годишни, стана ясно са срещата в парламента. Новите коли на възраст от 1 до 5 години са само 6% от автопарка в страната.

България е на последно място сред страните от ЕС по покупка на нови автомобили на човек от населението, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Причината за това обаче не е нежеланието на хората да карат нови коли, а ниските доходи в страната.

Зареждането на кола с ток излиза по-евтино отколкото сипването на бензин или дизел в резервоара. Като през следващите години традиционните горива ще поскъпват и разликата в цената ще стане още по-голяма, стана ясно още на срещата в парламента.

Горещи

Коментирай
2 Коментара
validation.min.string
преди 3 години

Ща си праим аз зарядна станция - връзвам кабелете на стълба на осветлението и на сутринта съм зареден!

Откажи
diradi
преди 3 години

аз като незапознат да питам нещо почти свързано с темата . Колко средно е животът на батериите на ел.колите и колко струва замяната им с нов комплект..?

Откажи